Eventresa med mycket ledig tid

10 okt. 2018 11:12
Visningar: 148
Jag ska resa till Bay area (San Fransisco, San Jose, Sacramento och ett kort stopp på två nätter i Boston innan) i början av november 3-9.

Jag funderar på om jag ska bo centralt och skippa hyrbil förutom 2 dagar då jag ska åka till San Jose en dag och Sacramento en annan dag. Detta för att slippa parkeringskostnader, och letande av parkeringsplats i centrala SF.

Vad är bättre? Bo centralt och hyra bil 2 dagar eller bo i utkanten och ta bilen till Golden Gate, avreseplats för båttur till Alcatraz och mingel vid Pier 39 osv?

Tar gärna emot tips. Sedan framför allt tar jag gärna emot tips på var man ska bo. Har 3 nätter jag ska spendera i SF. Var bör man inte bo och har ni tips på hotell som är fräscha men inte kostar 3000:-/natt.
11 okt. 2018 09:06
I San F är bil rätt onödig eller rättare sagt, man kan välja bort den utan problem. Det är ju "Cable car" som gäller :)
När vi var där bodde vi på Ellis Street några minuters promenad från Union Square vilket vi tyckte var bra utgångsläge.
Man kunde köpa dags- eller veckobiljetter till kommunikationerna vilket man sparade både pengar och tid på.

Man kör inte bil över Golden Gate, då går man miste om upplevelsen :). Vi hyrde cyklar och trampade över.
Av Marulk
11 okt. 2018 20:24
Härliga dgr i denna ljuvliga stad. Boende, INTE ’south of Market Street ‘ . Hotell är svindyrt i SF. Visst kan du hitta riktigt bra boende i Silicon Valley området men då tappar man ju lite känslan av att bo i staden o kunna gå omkring o söka fram guldkornen. Allt mao vilka krav man har själv. Den finns en del hyfsade motell i närhet av Wharf area. ”Man ska ju bara sova” Skippa eventuell erbjuden frukost på motellen eftersom de oftast består av plastad muffins o blaskigt kaffe. Alcatraz - har du inte bokat biljett via web ännu så är det hög tid. Vänta inte med att försöka köpa biljett på plats. Som ovan skrev angående GG, den häftiga bron ska upplevas cyklandes eller till fots. Vår lilla familj sprang från hyrd lgh på Chestnut Street över bron ner till Sousalito och tog sedan färjan tillbaka till Marina District.
När du sedan ska till Sacramento, kör över GG (avgift när man kör in mot SF) sen vidare genom Sonoma och Napa.
Avis på din resa, tröttnar aldrig på SF
11 okt. 2018 22:06 (redigerad)
European Hostel på Minna street. 2 bädds rum våningssäng för ca 800:- /natt så slipper du rumskamrat eller 400 så får du rumskamrat. Visserligen South of market men jag har varit nöjd de 2 ggr jag bott där senast för 2 veckor sedan men smaken kan ju vara olika.. Toa å dusch i korridoren får man acceptera för det priset. 2 kvarter från Civic center. Ett annat billigt ställe jag bott på är HI hostel Marin Headlands på andra sidan Golden gate, men hittar det inte på google och där behövdes bil. North Beach Hotel är helt OK vid Chinatown men kostar minst 1200:- å toa i korridor.
24 okt. 2018 10:39
Jag vill gärna bo så att man inte känner att man ska bli rånad direkt man går utanför dörren. Dessutom skulle jag gärna bo rätt centralt för att det ska kännas lite mer gemytligt. Får hellre kosta lite, men då vill man ju bo bra.
24 okt. 2018 13:10
Citerat från Larslindberg10:
Jag vill gärna bo så att man inte känner att man ska bli rånad direkt man går utanför dörren. Dessutom skulle jag gärna bo rätt centralt för att det ska kännas lite mer gemytligt. Får hellre kosta lite, men då vill man ju bo bra.
https://sv.hotels.com/search.do?resolved-location=CITY%3A1493604%3AUNKNOWN%3AUNKNOWN&f-star-rating=4,3&f-nid=1409874&destination-id=1493604&q-destination=San%20Francisco,%20Kalifornien,%20USA&q-check-in=2018-11-03&q-check-out=2018-11-05&q-rooms=1&q-room-0-adults=2&q-room-0-children=0&sort-order=PRICE