Eurotrip Sommaren 2016 - Båtluff Kroatien mm.

19 apr. 2016 20:14
Visningar: 38
Hej!!

Jag är en 20, snart 21, år gammal kille som nu har sagt upp mig till den 10e juni och därefter kommer bege mig ut på kanske en lite halvdant planerad eurotip men som kommer vara allt utöver det vanliga!

Jag har hela tiden planerat att göra denna resa helt själv då jag vet att man träffar så oerhört mycket folk på vägen, men skulle fortfarande gärna ha någon att resa med, kille som tjej.
Men ett måste är att du ska vara lika öppen som jag att vilja möta och träffa nytt folk som vi stöter på under resans gång.

Denna resa kommer bygga på väldigt mycket spontanitet och för tillfället ser mina planer ut såhär:
*NOTERA: att du inte måste fullfölja hela resan då jag kommer vara borta i några månader, du är fri att åka hem när du vill utan att behöva få några skuldkänslor!*
1. Att ta flyget till Krakow
2. Buss alt. tåg till Bratislava
3. Buss alt. tåg till Wien
4. Buss alt. tåg till Zagreb
5. Efter Zagreb har jag tänkt ta mig till Kroatien medelhavskust och därefter börja båtluffa mig runt bland öar där.
6. Ta mig ner till Montenegro och passera landet längs kusten.
7. Resa igenom och utforska Albanien.
8. Utforska Grekland västra kust.
8.1. Kanske båtluffa bland öarna här med?
9. Ta mig tillbaka till Kroatien (Runt början av Augusti) där jag ska träffa några irländare jag lärde känna i vintras när jag besökte Prag.
10. Därefter ska vi bege oss till Budapest för att besöka Sziget festival (Jag har biljett).
11. Efter Budapest har jag tänkt ta mig västerut mot bla. Italien, Frankrike mm. men allt beror på hur mycket pengar jag har kvar.

*Denna resplan är verkligen inte skriven i sten och kommer med största sannolikhet förändras en hel del, men jag tycker att det är en väldigt bra riktlinje att gå efter. (ETT MÅSTE ÄR DOCK ATT BESÖKA KRKA NATIONAL PARK I KROATIEN, GOOGLA!!)*



Du får mer än gärna följa med oss till Budapest och Sziget festival som börjar den 10e Augusti, notera att jag endast träffade dessa två (dem kanske blir fler) Irländare i några få dagar på ett Hostel i Prag, men man klickade oerhört snabbt med dem och dem var väldigt lättsamma!



Transportmedel kommer i största delen bestå av buss samt tåg men jag utesluter verkligen inte hitchhiking och kanske något lågprisflyg (?).

Boende: Hostels, Couchsurfing, annat.
Budget: Jag kommer att sträva efter att kunna leva för under 15 000/månaden som jag med största sannolikhet kommer klara, men har kapital så jag klara mig oavsett.

Ojj, det blev visst mer text än vad jag trodde och jag vet att jag har missat en massa så det är bara att höra av er!

Mvh
Victor!
20 apr. 2016 00:02
Hej Viktor. Resan du har planerat låter helt fantastik, sjukt kul. Precis hemkommen efter bott på irland i 8år. Har aldrig backpackat eller gjort någon liknande resa förr men har alltid velat. Hör av dig gärna är sjukt taggad att göra det.
Av Dina96
22 apr. 2016 19:27
Jag hade lätt vart på Kroatien o Montenegro!! VIll verkligen till KRK national park oxå! :)
24 apr. 2016 16:05
Citerat från Dina96:
Jag hade lätt vart på Kroatien o Montenegro!! VIll verkligen till KRK national park oxå! :)
Kroatien och Montenegro, framförallt Kroatien, kommer troligtvis vara huvuddestinationen i min resa då jag verkligen har sett framemot att resa samt utforska i landet. Drömmen skulle vara att delta i yacht week men det får bli någon annan gång då det förmodligen behöver lite bättre planering.

Men jag kommer med största sannolikhet starta i Krakow och starta på följande sett (som jag nämnt ovan).
"1. Att ta flyget till Krakow
2. Buss alt. tåg till Bratislava
3. Buss alt. tåg till Wien
4. Buss alt. tåg till Zagreb
5. Efter Zagreb har jag tänkt ta mig till Kroatiens medelhavskust och därefter börja båtluffa mig runt bland öar där.
6. Ta mig ner till Montenegro och passera landet längs kusten."

*Efter steg sex vet jag inte riktigt ifall jag drar mig ner mot Albanien och Grekland eller om jag besöker Bosnien (Sarajevo) först, oavsett hur det blir så vill och förmodligen kommer jag besöka alla tre.*
24 apr. 2016 16:19
Citerat från Haraldsson:
Hej Viktor. Resan du har planerat låter helt fantastik, sjukt kul. Precis hemkommen efter bott på irland i 8år. Har aldrig backpackat eller gjort någon liknande resa förr men har alltid velat. Hör av dig gärna är sjukt taggad att göra det.
Hej!
Jag ser att det är åtta års åldersskillnad mellan oss vilket i mina ögon är relativt stort, iallafall vid min åldern. Kanske tycker du att det låter töntigt men det sista jag vill är att känna mig begränsad under min resa, och det känns som att det är en större chans att det sker när man (jag) reser med någon som nästan är ett decennium äldre än vad jag är.

Vi hade säkert kunnat ha väldigt kul under resans gång tillsammans men det här känns ändå som det här är de rätta valet.

Notera att jag verkligen inte konstaterar att just du hade fått mig att känna mig begränsad, men efter vi varken känner eller har träffat varandra tidigare så måste jag dra den slutsatsen jag gör och följa min magkänsla.

Jag hoppas att du hittar någon/några andra reskamrater och kan ge dig ut på ett nytt äventyr!

Vänliga hälsningar.
24 apr. 2016 17:10
Ingen fara allspice Victor. Vet hur du känner dig är ju rätt så gammal jämfört med de flesta här, även fast jag inte känner mig som min ålder alls eller uppför mig. Men förstår att det skulle bli svårt att åka iväg med någon äldre när man inte känner veranda, skulle tänka lika eller tänker lika då jag inte har tagit kontakt med någon här som är äldre än mig. Lycka till på din resa