En resa för två, med vart? Hjälp!

Av Mimi__
2 maj 2011 11:28
Visningar: 1726
Jag och min kille har ett ganska "nytt" förhållande.. Vi vill resa i väg och bara mysa men även ha möjlighet att gå ut och köra en partykväll.. Men mest må bra, slappna av och ta hand om varandra.

Jag behöver råd och tips om vart man kan tänkas åka?
Jag har rest runt en del men vill helst uppleva ett nytt ställe tillsammans med honom..
Det är i slutet av juli som vi planerar att resa iväg 1 veckan på sol och bad semester.

Snälla hjälp mig, vill veta alla era tips och råd!!
2 maj 2011 12:22
Ett land som jag tycker alltid är romantiskt är Grekland och dess ö-värld. Bara att välja! Kom ihåg att även om du väljer en liten ö kan du oftast hitta party också. Rekommenderar dock, Kreta, Naxos, Samos, Zakynthos, Santorini (eller varför inte 'min' ö Leros, du får kolla på mina bilder och resealbum om det kan va nåt ;-)

Lycka till med planeringen!
Av Mimi__
2 maj 2011 13:12
Tack snälla för er hjälp! Ska kolla närmare på dom ställen/länder ni skrivit (-:

Gärna mer tips tas emot!
2 maj 2011 22:36
Spetses, i Grekland är en alldeles lagom liten ö och mysigt är det också.
Mallorca är väl i ropet igen.
Sicilien kanske.
Cannes gillar jag bättre än Nice.
Cypern ett alternativ.

Mvh Eva
Av Annl
15 maj 2011 11:48
Hej,

Sardinien är ju rejält hett nu - i flera olika tidningar finns det reportage om just Sardinien.

Costa Smeralda skall vara något alldeles speciellt säger de som vet....
16 maj 2011 10:12
Hej!
Jag kan varmt rekomendera Barcelona!! Den staden har allt! Vill man shoppa finns det ett enormt utbud men vill man ligga på stranden istället finns även det i toppklass! Härlig atmosfär och vill man så finns det hur mycket som helst att göra!
Palma är också en underbar stad. stränder, sol bad men även närhet till party och shopping!

Vill du ha tips kring Barcelona så hör av dig!!

Hoppas ni får en underbar semester vart de än bär!
Av Nannaw
25 maj 2011 13:13
Jag skulle välja Chania på Kreta! För det första kan man hitta väldigt billiga flygresor dit och sen är det den mysigaste lilla staden men ändå möjlighet till fest eller annat. Men välj ett litet hotell/B&B mitt i gamla stan bland alla gränder, de stora hotellen utanför stan har tyvärr inte så mycket romantik över sig.