El Gouna, vilket hotell?

Av Geggen
17 nov. 2011 12:00
Visningar: 828
Hej!

Vår lilla familj på 2 vuxna 29+26år och en dotter på nästan 2år hade tänkt åka till El Gouna i Januari.
Men vi har lite svårt och välja hotell. Det står mellan Mövenpick och Rihana Inn (all inclusive)
Mövenpick blir billigare, men om man säger att vi äter för ca 3000kr på en vecka så blir Mövenpick ca 2000kr dyrare totalt sett mot Rihana Inn.

Vad tycker ni? Är det värt 2000kr extra för att få lyxigare hotell + kunna välja vad/var man ska äta själv?

Hur är maten på Rihana Inn? kommer vi vilja äta där en hel vecka?

Tack på förhand
Av Hathor
17 nov. 2011 13:38
Hej
jag har bott på Rihana många gånger,trevligt,o god mat..
särskilt frukosten...
men varför ta all inclusive??dom tar rejält betalt för maten,o så låser ni ju fast era dagar??ut o testa maten lite varstans,lokal mat är betydligt billigare även om de är dyrt i elgouna.
Själv brukar jag äta för ca 15 kr om dagen...haha---
2000 kr för att få ett lyigare hotell,de är de inte värt...
lycka till
m
Av Geggen
17 nov. 2011 14:30
Det verkar inte gå och beställa resan utan all inclusive. Men det kanske går att få tillbaka pengarna om man ringer fritidsresor efter första dagen och säger att man inte är nöjd?! det fungerade när vi var i portugal förra året.
Vi kommer inte vara utanför El gouna något under veckan. Kan man äta så billigt i El gouna?
Vi får ge 10500kr för 2 vuxna och 1 spädbarn, för 1 vecka med all incl.
Går att få Mövenpick för 9500kr utan all inc. via Ving.
Av Hathor
18 nov. 2011 09:51
i elgouna är de mkt dyrt,restaurangerna tar hutlösa priser,om man tänker på vad de kostar i hurghada,men jag tror säkert det blir billigare än all inclusive..
prova att äta Fallaflar o fuul,finns i elgouna,de är egyptisk mat,prova också Kochari,nationalrätten...
Av Hathor
18 nov. 2011 09:53
Tänk på vaccinationer,hepatit AoB stelkramp.ta med handsprit o tänk på att pengar o handtag är de skitigaste som finns i detta land...
m
19 nov. 2011 18:13
Vart i Egypten för 5:e gången nu i nov.Har åkt 4 ggr på charter men provade nu med separat resa o hotell. Fick tag i billig sista minuten resa 699 kr t/r sharm el shejkh, hittade asbilligt boende 102 kr/natt ink frukost på 4-stjärnigt hotel, nära strand. Boendet hittade jag på http://www.lowcostholidays.se, trevligt bemötande där. Du kan ju välja den billigaste resan du hittar och boka sedan separat hotel. El Gouna är ju speciellt, helt arkitektritad semesterort, inget genuint Egyptiskt alls. Kanske nån kamel som står o betar. Man slipper dock alla tjatiga försäljare, men det har sin charm det med, ialla fall i början av resan...
Billigaste men lite tråkigt sätt att käka, kan ju vara att gå till en supermarket och inhandla maten där och fixa på hotellet (om det finns matlagningsmöjligheter)//Eddie