Egypten i juni

20 feb. 2009 16:56
Visningar: 1567
Hej!

Har kollat runt på olika sidor, ving, fritidsresor, apollo osv efter resor till egypten i juni.
Verkar som det inte finns lika många hotell att välja på om man reser i juni än om man hade rest i tex mars.

Har ni några tiips på bra billiga hotell som man kan åka till i Juni?

Ha det bra!
Av Ellia
20 feb. 2009 18:19
Tror inte det har ngn betydelse när man åker - Egypten är poppis året runt - kanske det bara är så att mga redan hunnit boka sin resa o att hotellen börjar bli fullbokade under juni - det är ju en populär månad att resa ner under.

Ett tips på hotell är Grand Resort (Ving) i Hurghada: http://redseahotels.com/index.php?id=94. Det är väl dock inte det billigaste alternativet - men helt klart prisvärt!

Kolla även på denna länk med lite billigare alternativ: http://www.bokavandrarhem.com/afrika/egypten/Hurghada.html
26 feb. 2009 17:02
okej, ja jag kollade också på det hotellet och det varkar jättebra!
Men hade helst åkt till Hilton hotellet i Hurgahda men dit går bara resor till och med april månad så var lite synd.

Tack för svaret!
26 feb. 2009 17:10
Du kan ju alltıd ordna dıtt egna boende pa exempelvis hostelworld.com och endast kopa flygstolar...

Mvh Daniel
26 feb. 2009 17:28
Kan tänka mig att utbudet under sommarmånaderna inte är så stort eftersom det är mycket varmt i Egypten då och kanske inte så många som reser dit
Av Betzy1
4 mars 2009 23:06
Åker själv ner den 31 maj i två veckor och ska denna gång bo på Giftun resort. Har tidigare bott två gånger på Arabia och det hotellet kan jag verkligen rekommendera. Hade gärna kunnat bott där igen, men det kan vara kul att prova något annat hotell också. Det är Apollo som har dessa hotell. Har även bott på Empire Beach (Fritidsresor) och det var väl si så där. Rummen var verkligen enkla men hotellområdet var det bättre standard på.

Hoppas ni hittar något passande hotell.
Av Elgona
6 mars 2009 17:11
i juni börjar den tid då egyptierna gåt till ro på insidan,,det är mkt mk varmt då..
många hotell stänger igen över sommaren då det inte är mkt turism..
men va inte orolig ,du hitar säkert ett boende..
lycka till