DTF- Sissta minuten och auktioner

19 maj 2009 13:01
Visningar: 1058
Hej
Sedan i februari har jag varit medlem i DTF en dansk resebyrå som säljer resor med kör själv koncept. Som en del av sin marknadsföring säljer de medlemskap för ca 250:- år och för dessa pengar ska man få möjligheten att delta i lotterier samt att köpa sissta minuten till vrakpriser. Jag har försökt köpa dessa fantastiska erbjudanden, deltagit i samtliga tävlingar men hittils varken vunnit något eller lyckats köpa någonting till de kanonpriser som utlovas, detta trots att jag klickat på köpknappen så fort erbjudandet öppnas för tillgänglighet.

Min fråga är: finns det någon här som lyckats och hur gjorde ni i såfall?
17 aug. 2009 11:45
Hej Yvonne,
Läste din fråga om DTF-travel. Jag har varit medlem hos DTF i många år, och anlitat dom till många resor. Jag har också deltagit i väldigt många tävlingar utan att lyckats vinna något. För några år sedan lyckades vi få del av någon "sista-minuten-resa", Bl.a. fick vi två övernattningar med frukost och en middag i Nynäshamn för 298 kr/pers. Men det har varit betydligt svårare på slutet att få del av dom riktigt billiga resorna. . DTF:s priser är ju ändå relativt hyfsade, så jag har bokat via dom ett antal gånger, och speciellt när man kanske fått 100 kr i rabatt. Plusmedlemskapet kostade från början 100 kr. Jag är lite missnöjd med att det nu kostar 200 kr, om man löser helår direkt. Finns ju andra bolag som anlitar DTF, och då får man ju samma pris som om man är plusmedlem, t.ex. OKQ8, COOP med mera m. fl. Jag åker t.ex. till Ramundberget 6 dagar i sept. med DTF, men det är bokat via COOP med mera. Har ju också dykigt upp en konkurent med samma upplägg, som har adressen happydays.nu. Vi åkte med dom till Danmark i somras, och det var helt okej.
Vi reser sätt så ofta på denna typ av lite kortare resor, men har även ibland hittat erbjudanden hos dom större hotellkedjorna som är rätt okej också.
Hälsningar Anders
Av Fredros
17 aug. 2009 14:09
Jag deltar liksom Du i det mesta av DTF-travels aktiviteter och får bara napp ibland, men tillräckligt ofta för att tycka att detta medlemskap(4 år) berikar mitt resande ! Några exempel:

2 ggr resultat på sista minuten, men aldrig t ex konsert för 9:- utan mindre populära saker , men till kanonpriser !

Vann 1000:- en gång att användas som ett tillgodohavande i deras utbud !

"Vann" en gång en reseauktion, vilket förbilligade den resan !