DITT LIVS RESA OCH STÖRSTA ÄVENTYR

6 jan. 2017 01:08
Visningar: 584
Jag ska som rubriken lyder snart åka iväg på mitt livs resa och stora äventyr pch jag vill gärna att det blir ditt/ert också!

Har gjort inlägg här förut men ingen som jag pratat med har tänkt sig riktigt samma planer som jag eller har ångrat sig och vill inte åka. Tråkigt är det iallafall men jag tänker inte ge upp för det.

Inom en månad kommer jag fara iväg och backpacka i Sydostasien i några månader. Tänker mig följande länder: Thailand, Malaysia, Vietnam, Filippinerna, Laos, Kambodja och är även sugen på Australien. Är dock flexibel så är du sugen på något annat land så kan vi ta en tripp dit med.

Vem är då jag? En lättsam 20årig tjej som är otroligt trött på Svensk vinter och den tråkiga gråa vardagen. I våras skrev jag ett inlägg här, packade ihop min väska och for till Sri Lanka/, Indien & Bali och det var det bästa jag gjort. Därmed upptäckte jag min passion för att resa. Jag trivs bäst i värmen och jag älskar att lära känna nya människor, prova nya saker och att kunna ta dagen som den kommer. Lever efter mottot "man måste prova allt minst en gång innan man kan säga något om det". Är även världsmästare i att dricka öl, surfa (bröt foten sist gång jag prövade), bestiga berg (höll på att avlida) och mycket annat najs.

Vill helst komma iväg så fort som möjligt! Kommer boka biljett vilken dag som helst nu så det drar ihop sig.

Så vad väntar du på? Följ med mig! Vi drar och tar dagen som den kommer. Det kommer bli ett äventyr man sent kommer glömma.
6 jan. 2017 01:18
Alltså detta låter ju egentligen som de jag söker efter, du kan inte tänka dig vänta med att åka till antingen i sommar lr början av hösten? Hur länge had du tänkt att åka och spelar de roll om jag är kille, haha? Du kanske bara söker efter tjejer att åka med? :P
6 jan. 2017 23:54
Åh va kul! Tyvärr så vill jag verkligen iväg så fort som möjligt så kan inte vänta tills sommaren :)
7 jan. 2017 11:23
Hej Emilia! Hittade ditt inlägg när jag googlade flyg till Asien. Jag tänkte dra till Thailand eller Kambodja (öppen för andra förslag) 13 jan. Jag pluggar och slutar terminen 13e, och börjar tyvärr redan 23 jan, så jag är inte riktigt den du letar efter. Skulle rest med en annan, men han bangade tyvärr i sista sekunden. Men om du tänkte resa oavsett och vill ha någon att börja ditt äventyr med och vill resa just på fredag så drar jag gärna med dig! Och baserat på ditt motto tror jag vi kan komma hyfsat överens :)

Jag bor i Lund och åker från CPH. Det kanske inte alls funkar för dig? Jag planerar att boka resan senast på måndag, så om du vill och kan så hör av dig innan dess så kan vi prata mer :)
7 jan. 2017 17:38
Hej! Åh va kul att du ska till Asien, men lustigt att jag dök upp när du letade flyg haha! Så himla synd att du bara ska vara borta så kort dock. Jag kommer nog tyvärr inte åka förens tidigast den 20onde som det ser ut just nu. Men om jag åker tidigare kan jag absolut höra av mig! Hoppas annars du finner en grym reskompis och får en otrolig resa! >Citerat från Hannesbiesel:
Hej Emilia! Hittade ditt inlägg när jag googlade flyg till Asien. Jag tänkte dra till Thailand eller Kambodja (öppen för andra förslag) 13 jan. Jag pluggar och slutar terminen 13e, och börjar tyvärr redan 23 jan, så jag är inte riktigt den du letar efter. Skulle rest med en annan, men han bangade tyvärr i sista sekunden. Men om du tänkte resa oavsett och vill ha någon att börja ditt äventyr med och vill resa just på fredag så drar jag gärna med dig! Och baserat på ditt motto tror jag vi kan komma hyfsat överens :)

Jag bor i Lund och åker från CPH. Det kanske inte alls funkar för dig? Jag planerar att boka resan senast på måndag, så om du vill och kan så hör av dig innan dess så kan vi prata mer :)
8 jan. 2017 09:26
Citerat från Emiliablomqvists:
Hej! Åh va kul att du ska till Asien, men lustigt att jag dök upp när du letade flyg haha! Så himla synd att du bara ska vara borta så kort dock. Jag kommer nog tyvärr inte åka förens tidigast den 20onde som det ser ut just nu. Men om jag åker tidigare kan jag absolut höra av mig! Hoppas annars du finner en grym reskompis och får en otrolig resa! >Citerat från Hannesbiesel:
Hej Emilia! Hittade ditt inlägg när jag googlade flyg till Asien. Jag tänkte dra till Thailand eller Kambodja (öppen för andra förslag) 13 jan. Jag pluggar och slutar terminen 13e, och börjar tyvärr redan 23 jan, så jag är inte riktigt den du letar efter. Skulle rest med en annan, men han bangade tyvärr i sista sekunden. Men om du tänkte resa oavsett och vill ha någon att börja ditt äventyr med och vill resa just på fredag så drar jag gärna med dig! Och baserat på ditt motto tror jag vi kan komma hyfsat överens :)

Jag bor i Lund och åker från CPH. Det kanske inte alls funkar för dig? Jag planerar att boka resan senast på måndag, så om du vill och kan så hör av dig innan dess så kan vi prata mer :)
Visa mer

Citerat från Emiliablomqvists:
Hej! Åh va kul att du ska till Asien, men lustigt att jag dök upp när du letade flyg haha! Så himla synd att du bara ska vara borta så kort dock. Jag kommer nog tyvärr inte åka förens tidigast den 20onde som det ser ut just nu. Men om jag åker tidigare kan jag absolut höra av mig! Hoppas annars du finner en grym reskompis och får en otrolig resa! >Citerat från Hannesbiesel:
Hej Emilia! Hittade ditt inlägg när jag googlade f

Citerat från Emiliablomqvists:
Hej! Åh va kul att du ska till Asien, men lustigt att jag dök upp när du letade flyg haha! Så himla synd att du bara ska vara borta så kort dock. Jag kommer nog tyvärr inte åka förens tidigast den 20onde som det ser ut just nu. Men om jag åker tidigare kan jag absolut höra av mig! Hoppas annars du finner en grym reskompis och får en otrolig resa! >Citerat från Hannesbiesel:
Hej Emilia! Hittade ditt inlägg när jag googlade flyg till Asien. Jag tänkte dra till Thailand eller Kambodja (öppen för andra förslag) 13 jan. Jag pluggar och slutar terminen 13e, och börjar tyvärr redan 23 jan, så jag är inte riktigt den du letar efter. Skulle rest med en annan, men han bangade tyvärr i sista sekunden. Men om du tänkte resa oavsett och vill ha någon att börja ditt äventyr med och vill resa just på fredag så drar jag gärna med dig! Och baserat på ditt motto tror jag vi kan komma hyfsat överens :)

Jag bor i Lund och åker från CPH. Det kanske inte alls funkar för dig? Jag planerar att boka resan senast på måndag, så om du vill och kan så hör av dig innan dess så kan vi prata mer :)
Visa mer
Okej! Ja bara säg till om dina planer ändras, annars får du också ha grym resa! 😊
Av Emeliem
8 jan. 2017 13:17
Heeej! Jag har planer på att dra till Asien i slutet av januari! Jag backpackade där för något år sedan och vill verkligen tillbaka :)
8 jan. 2017 21:24
Hej! Gud vad kul! Har du Facebook eller liknande där jag kontakta dig? :) >Citerat från Emeliem:
Heeej! Jag har planer på att dra till Asien i slutet av januari! Jag backpackade där för något år sedan och vill verkligen tillbaka :)
8 jan. 2017 22:39
Tjooo! :)
17 januari börjar mitt största äventyr so far, enkel biljett till Bangkok är det enda som är bokat och jag tänkte börja med att se vad Thailand, Vietnam och Kambodja har att erbjuda. Åker själv men lite sällskap skulle vara kul :)
Av Emeliem
9 jan. 2017 00:21
Ja jag har Facebook! Emelie Martinsson heter jag, har en svartvit bild i profil >Citerat från Emiliablomqvists:
Hej! Gud vad kul! Har du Facebook eller liknande där jag kontakta dig? :) >Citerat från Emeliem:
Heeej! Jag har planer på att dra till Asien i slutet av januari! Jag backpackade där för något år sedan och vill verkligen tillbaka :)
9 jan. 2017 00:45
Hej Marcus! Vad kul! Jag tänkte också kanske börja i Bangkok och sedan se vad länderna runt omkring har att erbjuda :) hör längr vill du vara borta? >Citerat från Marcuspeter:
Tjooo! :)
17 januari börjar mitt största äventyr so far, enkel biljett till Bangkok är det enda som är bokat och jag tänkte börja med att se vad Thailand, Vietnam och Kambodja har att erbjuda. Åker själv men lite sällskap skulle vara kul :)
9 jan. 2017 14:20
Jag har tänkt att ta det lite som det kommer men tiden för visa by arrival får styra lite. 30 dagar i Thailand , 14 i Vietnam och Kambodja och sen eventuellt tillbaka till Thailand eller något annat kul :)
Någonstans mellan 4 veckor och 5 månader tänker jag nog men mer precist än så vet jag inte ^^
Hur länge planerar du att vara iväg? :)
10 jan. 2017 20:29
Hej!
Jag har planera att åka till Asien, just de länderna som du nämnde. Även Australien lockar väldigt mycket. Är sugen på att inte ha någon strikt resplan. Hittar "vi" ett billigt flyg till Kambodja åker vi till exempel dit!
Har ingen resvän då mina vänner inte har möjligheten att ut och resa!
Om du vill, hör av dig! Jag är intresserad!
Av Bauan
17 jan. 2017 20:01
Hej!
Jag ska åka till Thailand i slutet på februari och resa runt på öarna där i 3-4 veckor och letar efter en rekompis! :)
Om du vill ha en reskompis att åka och starta resan med i Thailand så är jag tillgänglig!
Skriv på Facebook om du vill prata vidare! :) Bauan Memari.
19 jan. 2017 01:36
Hej Isabelle! Har varit lite off här det sista men nu är jag tillbaks igen haha! Blir lite pang på nu men jag tänkte boka biljett imorgon och åka runt den 1-2-3 februari :) vill du hänga på? >Citerat från Isabellebehnke:
Hej!
Jag har planera att åka till Asien, just de länderna som du nämnde. Även Australien lockar väldigt mycket. Är sugen på att inte ha någon strikt resplan. Hittar "vi" ett billigt flyg till Kambodja åker vi till exempel dit!
Har ingen resvän då mina vänner inte har möjligheten att ut och resa!
Om du vill, hör av dig! Jag är intresserad!
25 jan. 2017 12:14
Tänkte backpackarunt lite i thailand, kambodja, vietnamn, filipinerna och bali i mars men är öppen för andra resmål! :D Ni får gärna skriva till mig på facebook, heter Marlen Grau! :)