Disneyland Kalifornien Tips och Fastpass

Av Icanica
15 feb. 2015 12:27
Visningar: 709
Vi skall bila San Francisco-Las Vegas-Los Angeles i juni.
Barnen vill verkligen till Disneyland så det får vi försöka hinna med.
Jag tycker att hemsidan är oerhört krånglig och inte alls så lättöverskådlig. Bla funderar jag över vad kostnaden för Fastpass är... Jag hittar inte pris någonstans!
Vi kommer bara ha tid för en dag och då är självklart frågan vilken av parkerna man skall välja... våra barn är 15,12 och 8... (äldsta dottern är den som är mest entusiastisk ;) )
Jag är tacksam för alla tips kring Disneyland både kring biljetter och annat, men även rent allmänna Kalifornientips och vad man kan sätta för budget för mat!
Av Totopez
15 feb. 2015 22:00
Fast pass på Disneyland ingår i priset. Man går till den attraktion man vill ha fast pass på, stoppar in sin entrébiljett i maskinen och får ett fast pass, där det står vilken tid man ska komma tillbaka.
Man kan bara ha ett fp i taget, så när tiden för ditt förra är inne kan man ta ett nytt.

Tänk på att fp tar slut under dagen, så man måste planera väl. Du vill inte ta ett fp som har return window om åtta timmar... Det finns massa forum med tips på hur man maxar sina fp.

Undercover Tourist brukar vara billiga på biljetter, men det är i princip bara på biljetter för mer än två dagar man kan spara något.

Se till att bo i Anaheim när ni besöker Disney (och kanske Knott's Berry Farm), så sparar ni mycket tid.