Disneyland

Av Annas00
30 aug. 2015 14:18
Visningar: 261
Hejsan. Jag ska åka till Paris nu i höst (slutet av oktober). Vi har bokat flyg separat och hotell separat. Vi vill jättegärna besöka Disneyland och jag skulle behöva få lite tips och råd. Jag har förstått det här med de två parkerna och att det finns mycket åkattraktioner. Det jag undrar lite över är, när man går in på den officiella sidan står det att man ska boka biljetter osv. Men vad gäller biljetterna till? Vad ingår? Är det bara entren eller räknas åkattraktioner också med? Hur många dagar är lämpliga att spendera på Disneyland både för plånboken och tiden? Hur är det med maten, shoppingen och annat?

Annan information som är bra att veta för en helt okunning turist i Paris mottages. Vad kan man mer göra i Paris? Vi ska vara där i 5 nätter.
Tack på förhand.
Av Emolis
30 aug. 2015 15:46
Klart du ska besöka Disneyland! När entrén är betald (går att boka i förväg på nätet) så ingår alla åkattraktioner, dock är det en entréavgift för varje park. Hur många dagar man bör spendera beror ju helt och hållet på vem man är. Vi åkte dit med tre barn (10, 8 och 4) första gången och vi hade alla lika roligt. I år var vi på Disneyland i Tokyo och nu är barnen 16, 13 och 10. Vi hade lika roligt som första gången. Jag vet många vuxna som åker utan barn och har man bara barnasinnet kvar kan man spendera hur många dagar som helst i parken. Men är tiden begränsad så minst en dag till varje park. Maten är dyr, en lunchmacka går lätt loss på en hundralapp och man kan inte ta med sig egen mat in i parkerna. Det finns även en massa butiker utspridda över området (mest på Main Street) och det som går att shoppa tillhör inte de billigaste sakerna, men shoppa är kanske inget måste? Det som säljs är mest leksaker, kläder, husgeråd och olika sorters godsaker.
Av Annas00
30 aug. 2015 16:01
Åh, tack så jättemycket för svaret! Det är en vuxen person på 35 år, två femtonåriga tjejer och en liten flicka på 3 år. Och vad menar du med entreavgiften? Är det en avgift utöver det man betalar när man bokar biljetten? Vart löser man ut biljetten efter att man fått den på till exempel på mejl? När man ska gå in på attraktionen går man då bara in? Inget man ska visa upp?
Av Evoline
30 aug. 2015 18:15
Har du köpt biljetten på nätet visar du bara upp mobilen/pappret i entrén, du betalar inget extra.
Alla attraktioner är gratis.
Disneyland och Disney Adventures är 2 olika, inte samma entré, måste betala extra om du vill till den andra, om du inte köpt paketpris eller liknande.
Av Annas00
30 aug. 2015 19:18
Som jag förstår när jag är inne på den officiella sidan, så står det till exempel 1 dag, två parker, ca 600 svenska kronor. Har jag då tillgång till båda parkerna gratis när jag är där på plats? Dessutom har jag hört att man slipper köa i de långa köerna om man förbokar på nätet, stämmer det?
En sak till om åkattraktionerna. Det här med Fastpassing, där man slipper köa in till karusellerna, kostar det något extra eller är det också helt gratis?