Dela lägenhet i Aix en Provence, hösten 2011 (språkresa)

11 juli 2011 16:09
Visningar: 467
Hej!
Är en 20årig tjej som funderar på att åka ner till Aix och plugga franska i höst. Vill helst inte bo i familj (har redan testat på det) så söker nu en eller flera reskompisar att dela boende med!! Jag vill bo hyffsat centralt, men har annars inga speciella krav. Killar eller tjejer spelar ingen roll.

Jag är en aktiv, glad person som gärna testar på nya grejer. Är mycket intresserad av design, konst, kultur, mode, musik, resor, mat, fotografi osv. Gillar att gå på marknader, laga mat, träna, åka på utflykter, anordna festligheter, träffa nya människor...

Det finns fortfarande möjlighet att söka samma kurs som jag sökt! Braheskolan/Visingsö folkhögskola. Men självklart behöver du/ni inte plugga.
15 juli 2011 15:49
Hej! Jag funderar på att åka ner i höst och plugga franska, men var inne på deras hemsida, det är bara att anmäla sig utan någon urvalsprocess eller liknande ? Jag har nämligen inte mycket förkunskaper i franska eller de estetiska ämnena.
15 juli 2011 17:27
Åh roligt!!

Ja, man får en blankett via mejl där man kan fylla i om man är nybörjare eller ej, vad det gäller franskan då. De andra ämnena vet jag inte, men skulle tro att det även där delas in efter nivåer. Jag skickade in mina papper härom dagen :)
15 juli 2011 17:34
Ok, vad skönt att höra att du sökte för bara några dagar sen. Jag är väldigt nervös att det inte ska finnas platser kvar. Kan ju höra av mig till dom först på måndag. Skulle verkligen vilja få en plats, det stod på hemsidan att det endast tog emot 15 platser per termin.

Har du några förkunskaper i franska? Vilken inriktning ska du välja ?
15 juli 2011 17:40
Ja den riktiga ansökningen har redan varit skulle jag tro, men mejlade och frågade om det var någon idé att söka och de sa dem att det var!! Så det blir väl reserv alt. en ny grupp som startas (beroende på hur många som söker) Hoppas hoppas!!!

Jag har pluggat franska till steg 4, men det var två årsedan nu, så vill gärna friska upp mina kunskaper. Står och vacklar mellan att välja bild&form, eller ridning. Hade kunnat tänka mig praktiken också haha!! Beslutsångest, allt verkar så kul.
15 juli 2011 17:40
Har du tänkt på vilken inriktning du vill ha?
15 juli 2011 17:43
Ok, jag skriver en anmälan också då och så ringer jag dom på måndag så får man hoppas på det bästa ! När skulle du få besked ?
Jag kommer nog välja ridning om det blir så att jag får en plats.
15 juli 2011 18:05
Gör det! I så fall är vi två som får börja leta boende lite senare än de andra ;) Det kunde inte svara på när besked skulle komma tyvärr. Men vi hörs av!
18 juli 2011 08:57
Hej ! Jag ringde och frågade dom ifall det vara någon idé för mig att skicka in en ansökan till hösten men dom sa att det redan var väldigt många reserver att det inte var någon chans för mig att komma med :( Så jag får satsa till våren istället.
Hör gärna av dig om du kommer inte i alla fall, kul att veta :)
15 sep. 2011 11:59
hej! Jag tänkte kolla om du är och pluggar i aix den här terminen? Jag är nämligen här i aix nu men pluggar på distans :)