Cypern eller Kreta i augusti?

Av Anna85
31 jan. 2010 00:48
Visningar: 5046
Tänkte beställa en resa i augusti till antingen Cypern eller Kreta. Vilken av dem är bäst om man är ute efter sol och bad? Vart är det billigast att leva? Någon som har något bra ställe där och rekommendera?

Vore tacksam om svar så jag vet vart jag och sambon ska resa...
31 jan. 2010 15:37
Svårt val. Jag gillar Figtree Bay på Cypern och Makragoalis på Kreta. Stranden där är inte jätte lång, men baden är underbara. Jag tror att Kreta är något billigare än Cypern. I "Figgan" bodde jag på King Louis och på Kreta var det Sunwing. Den delen som jag bodde i hette Minos, fina, trevliga lägenheter. Bägge ställen låg alldeles vid stranden. Bara några trappor ner till stranden. Se vad som är billigast och välj efter det datum ni vill åka.
Hälsn.
Brigitta
Av Candy
31 jan. 2010 15:46
Helt klart billigast att leva på Kreta. Båda ställen funkar jättebra i augusti (jag har varit på båda ställen i aug) Tror att Cypern var en aning varmare i augusti)
Av Anna85
31 jan. 2010 21:11
Citerat från brigitta:
Svårt val. Jag gillar Figtree Bay på Cypern och Makragoalis på Kreta. Stranden där är inte jätte lång, men baden är underbara. Jag tror att Kreta är något billigare än Cypern. I "Figgan" bodde jag på King Louis och på Kreta var det Sunwing. Den delen som jag bodde i hette Minos, fina, trevliga lägenheter. Bägge ställen låg alldeles vid stranden. Bara några trappor ner till stranden. Se vad som är billigast och välj efter det datum ni vill åka.
Hälsn.
Brigitta
Okej, tack så mycket. Hur var Sunwings hotell på Kreta? Fanns det mycket restauranger och sånt runtomkring?
31 jan. 2010 21:42
Hej

Kan också tipsa om Kreta, och då området runt Chania.... nått ni inte skall glöma om ni väljer Kreta.
Är Elafonissi som har en av Greklands finaste beach.
Själva Chania stad erbjuder många mysiga restauranger vid vattnet och inne i dom trånga gränderna.
http://www.kalimera.nu/oar/kreta/chania.html

Där skulle ni säkert trivas.

Mvh/Siam
8 feb. 2010 18:07
Hotellet på Kreta var trevliga lägenheter med balkong. Det var nära till affärer och restauranger. Även hotellet som bestod av olika byggnader och små villor hade 3 restauranger. På huvudgatan fanns det fler restauranger och även i byn som låg ca 2 km från hotellet. Hotellet hade även en delikatessaffär, så om du kände för att äta hemma, så kunde man köpa mat där. Micro fanns i lägenheterna. Minos som jag bodde i hade t.o.m en affär på bottenvåningen. Mycket praktiskt när man skulle köpa sina frukostfrallor.
Av Sofieja
8 feb. 2010 18:18
Av Kreta och Cypern så går min röst till Cypern. Har varit på Cypern 2 gånger och på Kreta 1 gång, och jag gillade Cypern jättemycket.

På Cypern bodde vi i Pernera som ligger strax bortom Fig Tree Bay, ett jätte fint men lugnt ställe som jag rekommenderar varmt.
På Kreta bodde vi Rethymnon och där var det betydligt livligare med mycket trafik, men mysig stadskärna med gågator.

Kanske något dyrare i Cypern med det är marginellt.

//SofieJa
Av Energi
8 feb. 2010 18:24
Spelar ingen roll när det gäller sol och bad. Är riktigt hett på båda ställena.På Kreta är inte billigt att leva men bra mycket billigare än Cypern.
24 mars 2010 13:24
har både vart på Cypern och Kreta.Cypern hade finare ständer och mera sol,men dte var billigare att leva på Kreta,men dte var mera nöjesliv på Cypern många Englsmän jobbade där kan varmt rekomendera rockgarden
det är dyrt i Cypern ,yogurt var till och med dyrare än i Sverie