Charter eller inte

11 jan. 2015 20:36
Visningar: 691
Hej

Har under åren tagit hjälp av er här och varit mycket nöjd så jag gör ett försök till.

Jag och en kompis ska till Mexiko i vår. vi har funderat på att åka kring månadsskiftet Mars/April. Vi tycker en vecka blir för lite men två blir för mycket och går inte och lösa med jobbet. Så vi funderar på 10-12 dagar. Har kollat runt här och på andra resesidor.

Det vi vill få ut av vår resa är nöje så som fest men främst massa utflykter så det lutar väl åt Cancun (Andra alternativ är uppskattade?). Det smidigaste är ju att boka en charter men eftersom att det var dåligt med alternativ på 10-12 dagar så funderar vi på att boka flyg och boende separat. Är det mycket krångligare och har ni förslag på sidor? Både flyg och boende? Och sen om ni vet charterresor med 10-12 dagar får ni gärna släng in en kommentar om det också.

Ni får gärna komma med intressanta förslag på utflykter som ni har erfarenhet/hört av/om. Vad utflykter och priserna över lag i Mexiko ligger på ungefär också skulle vara intressant.

Tack än en gång på förhand!
12 jan. 2015 17:41
Det är lätt att boka själv. Både flyg och hotell kan man söka på bl.a. Momondo och Skyscanner.
Kollar själv på Mexico då och då och tycker nog ni ska satsa på t.ex. Playa del Carmen eller Tulum istället.
Av Chrlju
14 jan. 2015 20:06
Ska resa till Mexico den 20 mars. Jag bokade med air france tor (ca 17000 för två pers), boende bokade jag via booking .com. Jag har valt att dela tiden melan Playa Del Carmen och Tulum. Bokningarna på flyg och boende är inga problem att göra själv.
Christer
26 jan. 2015 16:11
Absolut inget svårt att boka var för sig. Kolla flyg på momondo eller flygresor. På trivago kan ni jämföra priser på hotell. MEN jag rekommenderar er att skippa cancun och dra er söderut.. Cancun är ett enda stort hotellområde inget som var ett dugg kul. Åk med en katamaran och snorkla..Upplev Chitzen Itza men skippa de traditionella utflykterna och ta en taxi dit själv o boka guide där.
Ha så kul..
Vi åker om två veckor
Av Reseguiden - Medlemssupport
28 jan. 2015 09:30
Vad härligt att åka till Mexiko!

Gissar att du redan kikat i Reseguidens chartertjänst men där är ju tyvärr svårt att filtrera fram resor med lite "ovanligare" reslängd, ex 10-12 dagar, på något smidigt sätt. Det är ju dock en bra reslängd så jag ska föra det önskemålet om filtrering vidare!

Angående tips så är Mexiko är ett fantastiskt land som har några av världens vackraste stränder. Gillar du att shoppa, äta gott och festa är Cancun det perfekta resmålet. Gillar du fart och fläkt men i lite mindre skala är Playa del Carmen resmålet för dig. Om du reser som kärlekspar, ett kompisgäng som vill ta det lugnt eller på smekmånad passar Tulum med sina makalöst vackra stränder bäst. Även Isla de Holbox är ett bra alternativ.

Förutom väldigt god mat och vackra stränder erbjuder Mexiko utflykter till bl a Chichen Itza, Rio Secreto och att simma med delfiner. Gillar du åkattraktioner och exotiska djur ska du bege dig till Xcaret som bjuder på allt från jaguarer till snorkling i underjordiska gångar.

Jag skulle säga att den perfekta vistelsen får du ifall du kan lägga några nätter i Tulum eller på Isla de Holbox och resten i Cancun eller allra helst Playa del Carmen.

Passar även på att tipsa om vårt artikelarkiv där det finns en del artiklar om Mexiko med ytterligare tips:
http://www.reseguiden.se/artiklar?query=mexiko

Sedan kan man ju söka hotell och flyg och jämföra olika reseföretags priser hos oss också såklart. Vi tar tacksamt emot feedback på om det är något speciellt som ni saknar i våra tjänster och hur de kan bli bättre.
http://www.reseguiden.se/flyg/mexiko/mx
http://www.reseguiden.se/hotell/mexiko/mx

Trevlig resa!
2 feb. 2015 18:48
Tackar ödmjukast för svaren. Dock blir det inte Mexiko i vår utan Sri Lanka. Hoppas att det blir nästa år istället!

Med vänliga hälgninar
Jacob