Chang Rai och Chang Mai m.m.

15 nov. 2012 16:29
Visningar: 467
Hejsan!

Jag undrar om det är någon som vet fina ställen runt Chang Mai och Rai att besöka. Jag syftar mest på kanske vattenfall och tempel m.m. Men andra tips uppskattas också. Hotell tips också.

Är det någon som har vart där i trakterna och har något att rekommendera?

Tack på förhand!!
Av Tubbe
15 nov. 2012 19:35
Citerat från emmareser:
Hejsan!

Jag undrar om det är någon som vet fina ställen runt Chang Mai och Rai att besöka. Jag syftar mest på kanske vattenfall och tempel m.m. Men andra tips uppskattas också. Hotell tips också.

Är det någon som har vart där i trakterna och har något att rekommendera?

Tack på förhand!!
Hej

Ang Chang Mai så är templet uppe på berget trevligt att besöka. Dock ska du inte vara väldigt känslig för höjder. Sen fins även ett vattenfall strax ( ca 45 min ) utanför Chaing Mai.

Kan klart rekommendera Chang Mai , lugn stämning, härligt klimat, bra vägar om ni hyr hojar och Thai boxningen väldig rolig. Har du tid så ta tåget till Chang Mai.

/ Mvh Tubbe
15 nov. 2012 20:00
Tubbe:

Tack så mycket för dina tips! Jag ska komma ihåg dem ! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Pakkhat
15 nov. 2012 23:42
I Chiang Mai. Templet uppe på berget heter Wat Doi Suthep, Ratchaphruek flor park, en park med växter från , ja många länder, även teman på trädgårdar från olika länder. Den är stor. Silkes tillverkning, från larv till färdig tyg, allt för hand. Juvelerare modell större, inga kameror tillåts, guide rekommenderas. Hill tribes. Nattmarknad i gamla stan. Ha så trevligt i Lanna.
20 nov. 2012 18:09
Tack så mycket för tipsen alla!
Jag har en fråga till, till alla ni som varit där. Är det mycket tråkigare än att åka till vattnet?, eller är det minst lika roligt att åka till Chang Mai och Chang Rai, jag gilllar ju både att bada och att uppleva temepel och naturen. Så vad tycker ni?

TAck !!