Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
Diskutera Kap Verde
2008-09-08 14:40

Bovar o banditer

ska åka till kap verde i januari,o nu tisslas det om att det är hög brottslighet där.någon som vet om det stämmer ....wally
  • 2008-09-08 15:37
    Var där nov 07...märkte ingen skillnad på det stället jämfört med andra öar tex kanarieholmarna,de finns nog överallt.
    Lite sunt förnuft räcker nog bra.
    Ska du till Sal? Hoppas ni får det gött....bra surfing o bad,god mat dock inte mycket att se på den ön iallafall.
    MVH Tobbe
  • 2008-09-08 19:49
    Var där i januari och det kändes mkt tryggt! /Cissi
  • 2008-09-10 07:24
    Kap Verde är det enda stället vi blivit av med någonting.Vi vart av med ett par dyra tofflor på stranden fast vi låg i solstolarna bredvid tofflorna. Sen såldes det guldringar mm på gatan som såg begagnade ut ( undrar vad dom kommer ifrån )
  • 2008-10-27 22:11
    Vi var i Santa Maria på Sal i februari 2008 och vi märkte ingen brottslighet. Gatuförsäljarna var förstås litet jobbiga i början innan vi lärde oss att säga nej men annars var det toppen. Mycket byggnationer var på gång men det väsnas förstås inte som hemma det mesta går med handkraft. Vädret var gudomligt, mellan 30 och 35 grader varmt men eftersom det fläktade hela tiden var det bara skönt. Det var ganska dyrt att äta och handla, de visste minsann att ta betalt! Kan varmt rekommendera detta resmål. Vattnet var skönt och klart med gott om plats på stränderna.
  • 2008-11-15 16:11
    Citerat från energi:
    Kap Verde är det enda stället vi blivit av med någonting.Vi vart av med ett par dyra tofflor på stranden fast vi låg i solstolarna bredvid tofflorna. Sen såldes det guldringar mm på gatan som såg begagnade ut ( undrar vad dom kommer ifrån )

Det är otrevligt med sådana här insinuationer. Energi vet knappast någonting om var säljarnas varor kommer ifrån och bör därmed avstå från spekulationer.
  • 2008-11-23 09:47
    Hallo där vi var på Kap Verde i febrari -08 men visst finns det men det som vanligt att inte utmana dessa människor. Vi som kommer kritvita och som man tror med stinna plånböcker, så utmana inte ödet. Visst finns det det du vill köpa, och bilva påknuffad men det är som Du bestämmer. Ett underbart klimat maten kanske inte så bra, konstig med så mycket firre och skaldjur. Hälsning Christer
  • 2008-11-23 11:17
    Citerat från zacke:
    Citerat från energi:

Det är otrevligt med sådana här insinuationer. Energi vet knappast någonting om var säljarnas varor kommer ifrån och bör därmed avstå från spekulationer.

Har du varit där och sett dessa försäljare? Om inte, hur kan du utala dig?

Ps.
    Det bästa vore om RG när dom stänger av medlemmar inte bara tar namnet utan oxå ip nr.
  • 2008-11-23 13:10
    Citerat från energi:
    Citerat från zacke:
    Citerat från energi:

Har du varit där och sett dessa försäljare? Om inte, hur kan du utala dig?

Ahh, så man ser på dom att dom är bovar och banditer........

Håller med Zacke att rena spekulationer och gissningar inte direkt bidrar till trovärdigheten.

Jag såg förresten precis en snickare spika upp panel.......en Söndag, fattar ju vem som helst att det är svartarbete...
  • 2008-11-23 22:50
    Hur ser dom här försäljarna ut? Med alla bovar och banditer som finns är det bra att det finns några som kan kan känna igen enbart på utseendet.
  • 2008-11-24 08:54
    Var en försäljare som endast hade 1 beg förlovningsring med skrift i att sälja. Antingen hade han snubblat över den eller så var det flickvännen till Steve som hade fått dåligt med pengar och sålt den där.
  • 2008-11-28 19:02
    Citerat från energi:
    Var en försäljare som endast hade 1 beg förlovningsring med skrift i att sälja. Antingen hade han snubblat över den eller så var det flickvännen till Steve som hade fått dåligt med pengar och sålt den där.

På svenska stränder hittar strandstädare oerhört många värdefulla saker. Sanden har en benägenhet att röra sig och gömma föremål. Föremålen tillfaller upphittaren, om ingen efterfrågat dem hos Polisen.

Sånt händer säkert på Kap Verde också. Mannen har nödvändigtvis inte stulit ringen från kvinnans finger. Att med bestämdhet hävda att några (för det var visst flera säljare) är tjuvar på grund av sitt utseende är högst anmärkningsvärt.
Visningar: 3211  |  Dela med andra:    
4 svar
KAP VERDE: Budget och andra tips?
10 veckor sedan av Sannab
Jag och min kära mor reser till Kap Verde om ett par veckor. Vi reser med all inclusive (Riu Karamboa) och kommer av den anledningen inte lägga så mycket pengar på mat utan främst nöjen. Vi stannar bara en vecka, kommer vilja ta ett par behandlingar, ...4
2 svar
Kap Verde tips?
20 veckor sedan av Jexxicaa
Jag och min sambo har bokat resa till Kap Verde. Vi bokade all inclusive på Clubhotel Riu Funaná utanför Santa Maria. Länk: http://www.fritidsresor.se/resa/kap-verde/sal/santa-maria/clubhotel-riu-funana/?season=vinter-12-13 Har ni något tips på ...2
2 svar
Kap Verde eller Gambia kring 20 j ...
22 veckor sedan av Emeliesvensson
Hej, Jag behöver hjälp med att välja resmål till mig och min syster i slutet av januari 2013 Det är en sol- och badsemester jag är ute efter, bara ta det lugnt helt enkelt! Vi ska vara borta 1 vecka och vill inte åka så långt som Thailand för ...2
2 svar
Lite funderingar inför resa till ...
1 år sedan av Jennie1
Hej! Reser till Kap Verde om några veckor och har lite funderingar. Hur har ni som varit där gjort med pengar? Törs man chansa på att uttagsautomaterna fungerar eller ska man satsa på att ha med kontanter så det räcker dom två veckorna jag är ...2
2 svar
Åka till Kap Verde i februari 2011
2 år sedan av Tingeling85
Hej! Jag, min sambo och två vänner har planer att åka till Kap Verde i slutet av januari eller mitten av februari. Men vi kan inte bestämma oss för vart vi ska åka och vad är det för vänder då? Enligt någon hemsida jag kom över stod det att ...2
Annons:
Bästa hotellen på Kap Verde
av Lina, 21 jan 2013
Vilket hotell passar dig bäst? Kap Verde utanför Afrikas västkust är en populär destination tack vare sin ständigt strålande sol, sitt turkosa vatten och sina vackra stränder. ...
Bästa Kap Verde-tipsen
av Khaki, 18 sep 2012
Guide till charterparadiset utanför Afrikas kust Öarna i Kap Verde är ett riktigt charterparadis. Här finns kilometerlånga sandstränder, varmt klimat året runt och solsken 350 ...
Relaterade sökningar

kap verde kriminalitet

,

kap verde sal

,

kap verde santa maria

,

kap verde väder januari

,

kap verde i januari

Erbjudanden från reseföretag

Resa med barn

Kap Verde - Blue Village All Inclusive

Fritidsresor

Kap Verde - Blue Village All Inclusive
På familjevänliga Blue Village Exotic Riu Funaná utanför Santa Maria bor du direkt vid stranden. Här får du en generös All Inclusive och kan ta del av ett stort utbud av aktiviteter.

Fritidsresor

Resa med barn

Kap Verde - All Inclusive för familjen

Fritidsresor

Kap Verde - All Inclusive för familjen
På familjevänliga Blue Village Exotic Riu Funaná utanför Santa Maria bor du direkt vid stranden. Här får du en generös All Inclusive och kan ta del av ett stort utbud av aktiviteter. Många gäster väljer att resa tillbaka hit, år efter år.

Fritidsresor

Resa utan barn

Nybyggt All Inclusive-hotell - Kap Verde

Fritidsresor

Nybyggt All Inclusive-hotell - Kap Verde
Riu Touareg på sydvästra Boavista ligger direkt på den del av Santa Monica-stranden som heter Praia Lacacão. Hotellet är helt nybyggt, i nordafrikansk stil, och ligger som en lugn liten by vid havet.

Fritidsresor

Inför resan

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre

ICA Banken

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre
När du köper en resa med ICA Bankens kort ingår reseförsäkring och avbeställningsskydd. Vi tar inte ut något valutaväxlingspåslag eller några avgifter när du tar ut pengar utomlands. Bli kund hos oss du också!

ICA Banken