Bör man ta extra reseförsäkring när man åker till Thailand? Hur gör ni som reser mkt?

Av Nettizl
15 jan. 2009 11:38
Visningar: 818
Man har ju hemförsäkring men kanske inte täcker allt...? Hur gör ni som åker titt som tätt?

(Rutten är Krabi-Ko Lanta-Ko Lipe)

MVH
Nettiz
15 jan. 2009 12:25
Hej

Kolla med ditt hemförsäkrings bolag. I Hemförsäkringen har du har du ett grundskydd, vilket innebär om du blir sjuk eller skadad, betalas dina utgifter tillbaka när du kommer hem. Det ingår även transport hem om det skulle behövas. De flesta försäkringsbolag har en tilläggsförskring som kan tecknas, dessa är nästan alltid billigare än Resebyråernas, och gäller för alla som i skrivna på samma adress.
Försäkringen innefattar lite mer än grundskyddet, t ex ersättning vid förseningar el försenat bagage, ersättningsresa om du blir sjuk mer än halva resan. Om du betalar resan med kreditkort medföljer ofta en reseförsäkring, kolla med kortutgivaren.

Trevlig resa
Av Joakimn
15 jan. 2009 12:44
vanlig hemförsäkring är gott nog..om du inte behöver mer utgifter.
Har rest på riktigt med min familj i alla år o inte haft mer..varit lite oroligt i bland
då hemförsäkringen inte täckt alla de ställen som vi varit på..(duger iThailand l)
också lite rörigt då hemförsäkringe "bara" täcker 45 dagar..men ni klarar er fint.
Passa på att besöka Kho Boulone när ni är i området, ligger precis jämte Kho Lipe
Troligtvis bäst i Thailand just nu..
Mvh/Joakim
Av Orjan
15 jan. 2009 13:39
Hej, jag har en extra reseförsäkring från Folksam som gäller ett helt år och hur många resor som helst för både frun och mig.Billigt och bra ,sen betalar jag alltid med kort och då ingår det försäkring
Av Charina
15 jan. 2009 13:48
Har ringt Folksam o de anser att det räcker med hemförsäkringen för man får ändå inte ut dubbel ersättning om det händer nåt. Dessutom så har jag både avb.skydd o resförsäkring genom ICAbanken.
Av Nettizl
15 jan. 2009 13:55
Okej, ska ringa mitt försäkringsbolag och kolla samt kolla med mitt kreditkortsföretaget om vad som gäller där.

Tack för din hjälp!!!

/Netiiz