Boka KLM/Air France via Deltas hemsida

31 aug. 2015 11:20
Visningar: 192
Hej,

Jag tittar på flyg till Kalifornien och det visar sig just nu vara billigast via Deltas hemsida. Dock är det KLM och Airfrance som flyger 4 av 5 fligther. På hemresan är det dock Delta som flyger SFO-LAX och därefter AF till CDG.

Innebär detta några problem? Kommer mat och väskor kommer ingå i priset hela vägen ändå, likt om jag bokat via KLM eller AF:s hemsida? Har inte lyckats få tag i någon info angående detta, plus att jag blir lite orolig då det ju kan kosta att checka in väskor på inrikesflygningar med Delta om jag inte missminner mig.

Checkas väskorna in hela vägen på hemresan även om jag bytar flyg på LAX?
31 aug. 2015 13:32
Bagage ingår på sådana bokningar. Väskan går hela vägen på hemresan.
Av Hawaii
31 aug. 2015 18:04
Kan också tilläggas att Air France, KLM och Delta Air Lines är samtliga medlemmar i SkyTeam alliansen, och har ett mycket nära samarbete. Det innebär att oavsett vem av de tre man bokar genom så är det helt möjligt att man kommer att flyga med de två andra bolagen också under resan. Mat ingår altid under resan över Atlanten (eller på andra interkontinentala flyg), men däremot inte på de amerikanska inrikesflygen, som i detta fall alltid blir med Delta.
Av Sasv100
31 aug. 2015 19:52
Off topic kanske.
För några år sedan bokade jag ett flyg till Atlanta. Bokade på KLM, fick bekräftelsemail från Air France och flygningen från Schiphol utfördes av Delta