Boka flyg till Antalya

8 mars 2012 13:31
Visningar: 1226
Hej!

Har bokat en lägenhet (privat) i Oba/Alanya första veckan i september. har googlat runt på flygresor och det mest lockande är ju att boka via charterbolagen (slipper mellanlandningar/väntetider och bekvämt att transfern ingår). Men min fråga till de mera "flygrutinerade" är om man ska ha is i magen och vänta av lite så kanske de sänker priserna? Kanske sista minuten-flyg? Känner mej lite villrådig, har hittat en flygresa hos Apollo för 10 300 kr. (vi är 3 vuxna och 1 12-åring) och det är det billigaste direktflyg jag hittat.

Behöver tips och råd!

Marie/hattstugan
18 apr. 2012 09:51
Hej! Är mycket erfaren av flygresor mellan Sverige och Turkiet under sommarsäsongerna.
Ni ska helt klart vänta till augusti, så lovar jag er att ni kan hitta svinbilliga resor!! Boka i mitten av augusti för det är då alla de stora flygbolagen börjar med svinbilliga sista minuten resor, speciellt NAZAR :)
12 juli 2012 19:18
Bokade en enkel flygbiljett till Antalya från Köpenhamn med Pegasus Airlines igår, den 3e september lyfter det. Ungefär 600:- gav jag för den, och det avgår 14:20 från köpenhamn och ankommer 21:15 i antalya, så det är inte så farligt tycker jag! :) LÄTT värt att betala så lite och vänta dom timmarna extra!!!
14 juli 2012 09:51
Tack för tips!

Bokade hos Apollo för 8000 kr. Fick lite panik och trodde att det skulle vara det billigaste.
Nu vet jag att jag skulle ha väntat, fick se att NAZAR säljer för 4000 kr. Nästa gång kommer jag att ha mer is i magen och avvakta....
Av Daquiri
14 juli 2012 14:06
Man sätter enkelt och billigt ihop sin resa på lowcostholidays.se.
18 juli 2012 18:14
Va skoj att ni bokat egen lägenhet istället för att bara köra charter. Ni kommer säkerligen få en "större" upplevelse av Turkiet i om detta.

Beträffande flyg så är det svårt att veta. Det lönar sig ofta att vänta lite på charter-flygen och ta en sista minuten. Men det beror ju också på hur flexibel man är också, kan man bara flyga ett visst datum inom en viss tidsram så får man nog ta det som finns. I år såldes ju även väldigt många resor slut tidigt då vädret här i Sverige varit så dåligt och då går ju priset upp istället för ner.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet
18 juli 2012 22:34
Hej!Har varit i Alanya några ggr och med lite is i magen och den tidpunkten ni ska åka kommer ni garanterat att hitta billiga flygstolar.Jag betalade 500kr tur/retur med ving i maj:-)Galet billigt och när skolorna börjat igen går priserna ner.Lycka till!

//Susanne