Boka biljetter till Euro-Disney hemifrån?

Av Evaber
20 apr. 2012 22:09
Visningar: 2451
Hej!
Åker till Paris med familjen i slutet av maj. Är det bra att boka biljetter samt transfer till Euro-Disney hemifrån eller fungerar det bra att köpa biljetter på plats?
Mvh
Av Annl
21 apr. 2012 07:01
Har inte varit där men på Disney World i Orlando och då bokade vi hemifrån i förväg.

Rent generellt tycker jag att det är klokt att boka i förväg och ofta kommer man dessutom billigare undan och ibland måste man göra det för att alls få biljetter- när vi bokade Burj Khalifa i Dubai i förväg var det fullt ett antal dagar och vi fick inte alls den tiden som vi helst hade velat ha. Min uppfattning är att det mer och mer blir så att grejer måste bokas i förväg.
Av Zahide
21 apr. 2012 10:37
Visserligen är det flera år sen vi var dit (2004), men vi köpte biljetter vid entren. Vi kom dit på förmiddagen och behövde inte köa och då var det i slutet av juni.
21 apr. 2012 11:45
Det går nog bra vilket som, många år sen jag var där, det är ju det med att man slipper eventuell kö om man köper hemifrån.

Jag förespråkar ju sällan charterbolag och vet inte om man ska räkna Sembo som sådant nuförtiden, men jämför deras priser på paket med boende och inträden.
Av Evaber
2 maj 2012 22:01
Tack för svar! Det blev så att vi bokade hemifrån. Om tre veckor åker vi!
Av Monne99
23 juli 2012 22:39
Undrar egentligen samma som du "Evaber"! Vi åker i början av augusti och funderar över om man ska köpa biljetter innan eller när man kommer ner.
Vi kommer ner på eftermiddagen innan vi ska in i parkerna så köandet för att få tag i biljetter är inget problem, för jag antar att man kan köpa biljetter vid ingången dagen innan?!?
Men vi undrar vad det skiljer i pris på att köpa via nätet hemma (disneyland.se antar jag) och på plats?