Boardingcard USA

12 sep. 2014 21:02
Visningar: 381
Jag ska till Usa i December och ska mellanlanda i både Berlin och New york och undrar hur man får sitt boardingcard!? Jag ska inte checka in någon väska på ditvägen, vart får man sitt boardingcard då? Och sen när jag landar i Berlin så kommer jag ju att behöva få ett nytt, vart gör de så man får det? För jag är ju redan incheckad å klar och är vid alla gaterna när jag kommer dit va? Resa till Usa är LÄSKIGT!
Av Bibby
12 sep. 2014 22:36
Beror på vilka flygbolag du reser med och om du har en kopplad biljett, så lite svårt att svara på så här.

Checka in kan du kanske göra på nätet och då kan du printa ut ditt boardingkort eller få det i mobilen. Om du kan få det för hela resan beror på vad jag skrev i förra meningen. Sen finns det incheckningsautomater på flygplatserna, och om man har tur kanske en livs levande människa också som kan hjälpa till, men de är snart bortrationaliserade.

Finns nåt som heter transferdiskar, där kan man få de boardingkort som man inte har.

Ja, usch, resa är läskigt....
12 sep. 2014 23:14
Men om man är på T.ex. landvetter flygplats å har kommit från ett annat land å ska resa vidare så kommer ju dem till utrikesdelen där alla affärer å caféer är. Men jag har aldrig set någon som fixar boardingcards där :/ Ifall man inte har en utskrivbar då
Av Bibby
12 sep. 2014 23:33
I brist på transferdiskar så går man till en gate som är bemannad, helst av folk från det flygbolaget man ska åka med, eller åtminstone är med i samma allians. Annars kan de hänvisa till lämpligt ställe.

Om man har tillgång till en lounge så kan de också hjälpa till.
13 sep. 2014 13:37
Som Bibby skriver .- det beror på vilka du flyger ned.

Om du skriver vilket bolag så är det mycket lättare att ge dig ett exakt svar.

Antingen flyger du med ett bolag som har incheckning online, automater eller incheckningsdisk (med och utan bagage). har du som bibby skriver en genomgående biljett så brukar man med vissa undantag får samtliga boardignkort vid forsta incheck.
14 sep. 2014 21:46
Med tanke på att han mellanlandar i Berlin, så borde det vara Air Berlin.

Antingen checkar du in på nätet och kan få dina boardingcard där eller så går du till en incheckningsautomat på flygplats.
Om du har bokat Sverige - Berlin - New York på samma biljett så borde du få alla boardingcard tillsammans på flygplatsen i Sverige. Om du ska vidare från New York måste du gå igenom imigration.
19 sep. 2014 17:44
Okej känns lite säkrare nu! Ska ta å ringa till flygbolagen och höra med dom ! :)