Betalningsproblem med Cebu pacific

Av Missev
22 jan. 2013 10:58
Visningar: 337
Hej! Jag försöker boka inrikesflyg i Filippinerna med Cebu Pacific men lyckas inte. Betalningen går inte igenom. Har försökt med både Visa genom Nordea och Mastercard genom Icabanken. Någon som har erfarenhet av detta och kan hjälpa till? Jag fyller i kortuppgifterna och kommer till det att jag skall använda bankdosorna men sen står det att det inte går att genomföra bokningen och att bokningen är avbruten.

Tacksam för hjälp :)
22 jan. 2013 11:31
Använder Du bankdosor för att göra kortbetalningar? Har inte samma banker men flera andra (Swebank, Coop, GE Moneybank, Supreme Card & Skandiabanken ) men har alltid bara angett namn kortnummer och och eventuell säkerhetskod.
Av Missev
22 jan. 2013 11:43
Jag blir automatiskt tvingade att anv säkerhetsdosan. Efter att jag har tryckt in mina kortuppgifter kommer jag till dosan men sen funkar det ändå inte :(
22 jan. 2013 11:57
Jag tittade på Nordeas hemsida och tydligen är det dosa som gäller om säljaren stödjer den lösningen http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%C3%A4nster/Kort/S%C3%A4krare+kortk%C3%B6p+p%C3%A5+Internet/205784.html
Kan tyvärr inte komma med några tips mer än att försöka igen, händer ju att det är tillfälliga fel. Annars kan man ju alltid skaffa något nytt kort om man har tid till det. Hoppas någon annan vet mer om detta!

Är man tvungen att använda säkerhetslösningen eller kan man avanmäla sig tillfälligt på nordea/icabanken kanske?
Av Ynwi
22 jan. 2013 11:59
På mitt Visakort står kontoinnehavarens namn i formatet "Efternamn Förnamn"
men jag måste vända på det till "Förnamn Efternamn" för att det ska funka.
Av Missev
22 jan. 2013 12:27
Har testat att ändra ordningen på namnen men inte det heller funkar. Iofs står mitt namn i förnamn efternamn så... :/ Får testa att ringa dom annars...

Tack för era tips :)
22 jan. 2013 20:07
hej, jag har bokat med ALLA filippinska resebolag, nejdå men 3 st Airphile, cebu, tiger. SEB kort har fungerat med ehandel lösenord på alla !
Av Missev
22 jan. 2013 22:28
Märkligt, förstår inte vad som är fel!?!
22 jan. 2013 22:35
Citerat från missev:
Märkligt, förstår inte vad som är fel!?!
Det bästa är nog att ringa dina banker och fråga vad som är fel. verkar ju vara något problem med verifieringen mellan bankerna och flygbolagets betaltjänst.
Av Missev
24 jan. 2013 10:12
Tyvärr verkar inget av detta heller funka... Ngn som bokat med Cebu nyligen och vilket kort använde ni isf? :) Vi bokade nämligen en resa för 1 månad sen men icakortet och då gick det... Men nu har jag testat typ 20 gånger med 4 olika kort...
24 jan. 2013 10:18
Vi bokade för ungefär en vecka sedan med Nordeas visakort och det fungerade utan problem. Hoppas det löser sig för dig!