Bangkok

Av Sabbe
2 jan. 2008 22:06
Visningar: 316
Hej, har hittat fler bra hotell i Bangkok, men kan inte bestämma mig! Nu undrar jag vad just ditt favorithotell i bangkok heter? Det får kosta från 600SEK till 1200SEk natten.
Av Ninnie1
3 jan. 2008 00:52
Hej
Man behöver aldrig betala mer än kring ca 250 kr för ett bra hotell i Bangkok. Leta på Nana Hotel..ligger alldeles vid Sukhumvit road. 40 minuter från flygplatsen. Ett bra hotell med allt du behöver,även pool. observera att det finns ett systerhotell till Nana Hotel som heter Nana Thai och den tycker jag var sunkig och faktiskt dyrare.
Lycka till
3 jan. 2008 13:00
Hej,

Med all respekt för det förra inlägget.
Jag skulle inte vilja rekommendera Nana Hotel. Särskilt inte om man har barn.
Hotellet ligger i ett "sunkigt" område med Nana Entertainment Plaza mittemot. Inte så bra...

Prova Asia Hotel. Ligger nära MBK och man har Skytrain strax utanför.
För 600kr får man ett skitbra hotelrum. För 1200kr får man ännu bättre rum. Prova då dem stora hotellen vid Chap Praya river.
Av Mape
3 jan. 2008 13:24
Det blir lyxhotell med det priset kolla da pa Hyatt hotel ,Watergate hotel trevlig resa
3 jan. 2008 16:26
Hei

Dersom du legger ut rundt 1000 kr. natten kan en få ganske bra hoteller i Bangkok. Jeg bodde på Lebua da jeg var i Bangkok sist og det var flott...stort rom med flott utsikt over elva fra 50 etasje. Men du kan også se på Sheraton på Sukhumwit, Peninsula, Oriental, Conrad etc

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Sierra
3 jan. 2008 16:45
Här får du ännu ett tips på ett kanonhotell. Det ligger i Silomområdet med närhet till Skytrain vilken tar dig till olika områden i Bangkok.
Jag bodde där 2005 och kan verkligen rekommendera detta.
http://www.montien.com/bangkok/
3 jan. 2008 17:53
Bossotel i Bangkok. skall själv bo där i mars , verkar göör bra.
Gå in på sawasdee.com.
för 600 kr får du det bästa............. good luck
3 jan. 2008 19:11
Asia är min favorit! Där bor man centralt, nära till allt, skytrainstation i hotellet. 2 pooler, underbar fotmassage. Testa den vietnamesiska restaurangen, den har jätte god mat till hyggliga priser. Jag ska dit i februari, det blir min sjätte gång där, första gången var -95.
Av Moose
3 jan. 2008 22:19
Man får ju hotell från 50 - 100 sek per natt! Och uppåt! Under 1000-lappen kan Du bo på Hilton. (se på Hilton.com). Det bror ju bara på vad man vill ha... Vi ska bo två nätter där...
Av Phoebe
3 jan. 2008 23:38
Hej!

Vi bodde på City Residence för ett par år sedan, har bokat första natten där nu igen när vi ska åka i slutet av januari. Priset ligger på 1100 THB och de har pool. Mycket trevlig personal. Det ligger på Rama VI Road soi 7 så det är ganska centralt.

Ha d jättebra resa!
Av Heidi
4 jan. 2008 12:42
Hej, vi bodde på Centerpoint Petchburi, 700-800:- natten. Kanonfräscht + pool.

Mvh Heidi
4 jan. 2008 13:06
Hej

har bott på lite olika hotell i olika områden i bkk. Sist stannade vi mittemot Pantip Plaza (dator/teknik varuhuset) och området heter Pratunam. Hotellet hette First Hotel. det var väl så där, det fungerar i ett par dagar, man är ju ändå inte så mycket på hotellet! Pratunam har bra shopping och du har nära till marknader, dock inget uteliv på kvällen.

Bra hotell är även Vinegtai på khao san rd. Inte mitt i smeten men promenad på 5 min avstånd till allt myller och shopping, bar/nattliv.
Kommer stanna nära flygplatsen nu när vi åker i feb då vi ska vidare söderut.
www.sawadee.com är bra, kolla där och läs andras recensioner... lycka till.

krap! :-)