Bali i november?

6 sep. 2019 11:35
Visningar: 913
Jag och min kille är sugna på att åka till Bali 4-21 november. Har förstått det som att det är övergången till regnperioden då och undrar om det är någon som har någon erfarenhet av hur vädret brukar vara då. Vi har inget emot någon kraftig skur då och då som sedan övergår till sol igen eller är det mer så att det kan regna konstant i tre dagar?

Har även förstått att Bali inte har några wow stränder så därför funderar vi även på att åka till någon närliggande ö för några dagars strandhäng? Vi har funderat på Gili Air, Lombok eller någon av Nusa öarna. Vilken rekommenderar ni för finast stränder?
6 sep. 2019 11:49
Jag bor i Amed, Bali och folk här säger att november brukar vara ok. Någon regnskur men sol emellan oftast. Inte mycket vågor den perioden heller så bra för dykning och snorkling. Och väldigt lugnt på turistfronten så man kan få ställen för sig själv. Gili air är bra för stränder och enkelt att ta sig dit med snabbåt från Amed.
Har ni några frågor så tveka inte att höra av er. Kommer vara här i November om ni vill mötas upp när ni kommer hit :)
Av Space
4 nov. 2019 05:06
Skippa bali och stanna och åk runt på java. Du får mer för pengarna där och du får se riktiga indonesien. Bali är jättefint men det är uppbyggt för rika turister.