Bali

5 juli 2016 10:53
Visningar: 355
Hej! Blir att jag och sambon åker till Bali den 23/9 i 9 dagar.
Men har inte bokat något än tänkte kolla med er först.
Vart kan ni rekommendera och bo där det är fina stränder samt nära centrum och sevärdigheter/utflykter? Uppskattar all tips och råd från er
Av Tittin
6 juli 2016 19:31
Giili öarna är fint ;)
9 juli 2016 16:05
Vi är på Bali just nu, i Ubud. Kom hit till Ubud idag och har spenderat de senaste 6 dagarna i Seminyak. Kan verkligen rekommendera Seminyak! Vårt hotell låg lite off dock tyvärr (Ramada Encore) så det blev en hel del taxi/shuttlebusresor som tog tid eftersom trafiken är galen. Dock kompenserades det av ett mysigt område och massor av god mat! Vi badade i princip varje dag på stranden i Legian; Double Six Beach som vi tyckte bäst om men lite lugnare område hittar man längre norrut, i Seminyak.
10 juli 2016 08:13
Citerat från Medellia:
Vi är på Bali just nu, i Ubud. Kom hit till Ubud idag och har spenderat de senaste 6 dagarna i Seminyak. Kan verkligen rekommendera Seminyak! Vårt hotell låg lite off dock tyvärr (Ramada Encore) så det blev en hel del taxi/shuttlebusresor som tog tid eftersom trafiken är galen. Dock kompenserades det av ett mysigt område och massor av god mat! Vi badade i princip varje dag på stranden i Legian; Double Six Beach som vi tyckte bäst om men lite lugnare område hittar man längre norrut, i Seminyak.
hur länge är ni borta? Räcker 9 dagar tror du? Är stränderna så som man ser på Bilder?
14 juli 2016 15:27
Seminyak är mysigt, nära till restauranger, shopping, strand, surf mm. Öven bra utgångspunkt för att åka på utflykter/sevärdheter, och turer går att köpa i de små stånden (och testa att pruta). Vill ni ha mindre stad och ha det lugnare (och lugnare mer badvänligt vatten) så är Sanur, Jimbaran eller Nusa Dua ett tips. Stränder på Bali har jag gjort ett inlägg om så om du kikar där får du en liten överblick: http://www.29grader.se/2015/07/strander-pa-bali.html
Av Lolle
26 aug. 2016 08:36
Vi åker också till Bali den 23/9, för fjärde gången. Vi bor i Sanur. Dels gillar vi hotellet, dels gillar vi centralt läge och dels för att bo så att utflykter är möjliga. Trafiken är väldigt långsam och "galen" och att bo för "off" är väldigt tidskrävande. Nio dagar på Bali fungerar, men det finns finns mycket att se. Vi är inte klara ännu. Vi har en personlig guide som vi gärna rekomenderar.
Av Irene_v
26 aug. 2016 11:50
Hej! Vi var på Bali i april och bodde på två ställen: Seminyak och Nusa Dua. Nusa Dua är lugnare och här finns fina stränder med få säljare. Våra kompisar bodde i Kuta och gillar ni som de att det händer saker hela tiden bokar ni där. Jag tyckte om det lugnare Seminyak jätte mycket, och här finns också fina stränder och bra restauranger och shopping. Hyr gärna en bil med chauffeur, trafiken är helt galen så jag i alla fall skulle inte vilja köra bil här. Det finns jätte bra tips på Resor och äventyr http://www.resorochaventyr.se/asien/bali/ . Lycka till hoppas ni får en trevlig resa!