Backpacking/roadtrip hösten 2013

14 aug. 2013 15:07
Visningar: 104
Halloj!
Är en glad tjej som är riktigt ressugen till hösten! Dock finns det ju så många olika platser att se vilket resulterat i beslutsångest!
Är sugen på roadtrip i USA, upptäcka andra sidan jordklotet i form av Australien och nya Zealand, åka till Indien och uppleva kulturen där samt resa runt i Sydamerika. Som synes är det alltså lite olika alternativ jag funderar mellan.
Hur länge jag tänkt vara borta beror helt på vad som händer under resan, bl.a. Hur länge pengarna räcker. Men kan tänka mig några månader åtminstone och tänkte åka nån gång i höst (har jobb till 30/9)

Det skulle vara riktigt kul med sällskap, så är nån sugen på att ge sig av nånstans hör gärna av dig! Förhoppningsvis är det då nåt av alla ställen som lockar mer för dig/er vilket kan göra det lättare att bestämma sig. För min beslutsångest är just nu total då jag vill se allt ;)

Så hör gärna av er om det lockar!
Av Jswb
15 aug. 2013 14:15
Hej!

Jag tänkte jag svarar här i stället för på min egen tråd. :)

Mina planer ser just nu lite likandant som dina, med den skillnaden att jag bara ca 21 arbetsdagar i semester att röra mig med.
Däremot var någonstans det bär av är inte lika viktigt, men väldigt gärna någonstans med bättre klimat än Sverige så där års.

Vad är det som lockar mest?

/Joel
16 aug. 2013 05:19
Jag tror det lutar mot Indien. Och är ju kul med sällskap bara en bit på resan också :)när hade du tänkt åka?
Av Jswb
16 aug. 2013 08:29
Spännande! Vad är det just med Indien som lockar? Någon speciell del av landet?
Jag kan i princip åka när som helst efter september men innan årsskiftet. :)
16 aug. 2013 14:34
Vet ärligt talat inte riktigt varflr jag fastnat för Indien. Spännande med en helt annan kultur. Har dock inte hunnit kolla upp särskilt mycket så vet inte helt säkert vad som finns att se och göra. Men USA lockar ju helt klart också! Vad hade du tänkt dig om du åker till USA då?
Av Jswb
16 aug. 2013 15:58
Okej, jag förstår! :)
Hade lite halvseriösa planer att åka med en kompis och då bila från västkusten till östkusten, typ LA till NYC.
Men som vanligt satte pengarna/ovissheten kring jobb käppar i hjulet för de planerna också.
Bara att åka till USA skulle räcka för mig, sen vad man gör där känns inte lika viktigt. Visst skulle det vara kul att bila tvärs igenom landet och se de vanliga turistgrejerna, såsom LA, San francisco, Grand Canyon osv. Men där är jag väldigt öppen. Har dock som sagt kollat upp en del "logistiska" saker och priser etc.