Backpacking i Australien och Sydostasien hösten 2014

6 aug. 2014 02:01
Visningar: 266
Tjena!

Jag är 20 år och är sugen på att resa till Australien i höst. Planen är att landa i Melbourne eller Sydney för att sedan röra mig uppåt på östkusten och över till sydostasien. Tanken är att vara iväg cirka 3 månader. Det hade varit väldigt kul att ha med någon/några på resan, så om du har tänkt dig något liknaden, tveka inte att höra av dig. Är självklart öppen för förslag och idéer!

Mvh Johannes
11 aug. 2014 20:43
Tja!

Låter som att vi är inne på samma spår! Hade tänkt åka ner i slutet på oktober nån gång efter att jag slutat jobba för att sedan backpacka längs med östkusten. Jag vill göra kul grejer som att dyka, hoppa fallskärm, surfa men även bara ta det lugnt och träffa människor. Leva livet helt enkelt! :)

/Mattias, 20 år
Av Jaakobl
11 aug. 2014 22:16
Hejsan!

Jag har också tänkt åka till Australien och även Nya Zeeland i höst/vinter. Jag tänkte sticka i slutet av oktober eller början av november och vara borta i åtminstone 4 månader. Skulle vara trevligt med sällskap då jag inte har hittat någon som vill göra samma resa även om jag fortfarande försöker övertala en kompis, hehe...

Jag är också 20 år och är en glad, positiv och äventyrlig person som vill uppleva mycket på resan! :-) Hör gärna av er om det låter intressant!

Med vänliga hälsningar

Jakob
12 aug. 2014 23:41
Hej hej hallå!! Jag är också sugen på Australien men även Nya Zeeland och Sydostasien! Skulle gärna slå följe längs östkusten i Australien men är öppen för andra förslag också! Skulle iallafall vara nice att starta resan med någon/några likasinnade! Tveka inte att höra av dig utifall det låter intressant! Vill gärna åka redan i september men är flexibel och skulle kunna vänta lite också! Kram/ Moa :)
13 aug. 2014 19:18
Jag tycker det låter jättebra hörni! Jag tycker även att det skulle vara kul om man fick med sig flera personer så man kan bilda ett litet gäng! Eller vad säger ni? :)
Av Eriknym
13 aug. 2014 19:45
Hej!
Jag kanske inte passar inte jättebra på era rese idéer men jag ska också resa till hösten/vintern! Jag kommer resa i november och jag börjar med tre månader i Sydostasien för att i februari resa till Sydney och vara i Australien knappt två månader! Reser själv och söker därför sällskap hela/delar av resan! Under resan vill jag sola, bada, äventyra, träffa människor och ha det riktigt skoj!

Är det någon som finner mina planer intressant är det bara höra av sig!
/Erik Nymo
Av Eaadde
15 aug. 2014 03:37
Tjaa! Ja har precis som många andra tankar på Australien och framförallt östkusten. Är sugen på att dra redan i mitten september. Min tanke är att va borta så länge som möjligt(gärna upp mot ett år), så kommer säkert behövas lite jobb till och från! Men skulle vara sweet att åtminstone starta resan med nån/några likasinnade och se vad som händer. Har inga direkta planer utöver de jag nämnt, vill ta saker lite som det kommer!

///Emil
15 aug. 2014 15:31
hej hej!

jag har också tänkt mig en resa till australien i höst/vinter! är 19 år och skulle resa med en vän som precis kom in på en konstlinje så han kommer efter mig i januari någon gång. nervös som jag är så vore det sjuuukt skönt att hitta någon/några att hålla sällskap med under min resa! jag är sinnessjukt taggad och öppen för olika reseförslag. min tanke är att packpacka eller resa runt och arbeta lite (och ha det riktigt jävla kul såklart)
hur många månader det blir har jag ingen aning om, men över vintern blir jag nog borta iallafall!

hör av er!

tova g flygt