Backpacking!

21 nov. 2014 16:25
Visningar: 533
Hejsan! Jag funderar på att backpacka för första gången nästa höst, inte säker på var än, men skulle uppskatta super mycket om någon har lite tips och råd om vad man ska packa med, vad man ska undvika, och annat som är bra att veta. Tänkte vara borta mellan 1-6 månader beroende på budget mm.

Alla svar uppskattas! :)
21 nov. 2014 19:54
Har ju bara mig själv att utgå ifrån...

Ta med: skavsårsplåster, värktabletter och resorb (eller annan vätskeersättning).
Luftiga kläder i bra material som inte klibbar (förutsatt att du åker till varmare länder) och bra skor att gå i.

Lägg fram allt du spontant känner att du vill ha med klädmässigt och ta sedan bort minst hälften. Man har alltid med sig för mycket. Klassiskt exempel för mig är att jag tar med mig många fina klänningar jag tror jag kommer få användning för - slutar alltid med att jag har shorts och linne.

Har du en värdefull kamera där märket står över hela kameraremmen kan du byta ut mot en vanlig svart rem där man inte skyltar med något märke. Beror givetvis också på säkerhetsläget i länderna du ska till...

Glöm inte reseförsäkring! ;)
22 nov. 2014 13:38
Tusen tack,uppskattar tipsen !:)
26 nov. 2014 14:42
Hej!

Något som är väldigt bra är reselakan - i siden. Jag använde alltid mitt för att slippa bed bugs och annat!
En annan sak som jag hade då man reste runt mycket var en reseplånbok. För att hålla alla papper/pass osv på ett och samlat ställe. Lätt att man lägger bort dem annars i resväskan.
http://www.detailsforhim.se/sv/produkt/583/element-travel

Sen är är det bra med myggstift, imodium (för säkerhetens skull), Lite tvättmedel i en påse om man behöver paniktvätta, solskydd och ett glatt humör. :)