Backpacka Sydostasien? Söker reskompisar!

9 okt. 2014 12:44
Visningar: 805
Hej allihopa!
Jag och en tjejkompis har nu sparat ihop en del pengar och planerar att dra till Asien väldigt snart! (Lutar åt att vi drar i december, inget bestämt!)

Som det ser ut nu vill vi till Thailand, Malaysia (Borneo), Indonesien (Bali), Filippinerna och helst Indien med om tid och pengar finns! Vi tänker oss ca 3 månader... Vi vill såklart sola och bada (o dricka drinkar hehe) men också uppleva massor! Fullmoon party, Koh Tao för att ta dykcert (!), surfa, simma med delfiner och bada med havssköldpaddor, se djungel och åka canopy, se Monkey Forest, Sepilok Orangutang Rehabilitation Center, Turtle Island mm!

Vi vill gärna hitta några andra glada att dela allt detta med, hade varit riktigt roligt att vara några stycken! (Gärna i vår egna ålder, 21,23) Ingen av oss har varit i Asien förut så vi är absolut öppna för förslag!

Om ni tror att vi kunnat få ihop en bra resplan tillsammans tveka inte att höra av dig! Jag hoppas vi hörs :)
10 okt. 2014 17:35
Hej!

Jag är också jättesugen på att åka iväg och se Asien och även ta mig ner mot Nya Zeeland. Min tanke är ungefär samma länder som ni verkar vara inställda på, jag är väldigt flexibel och vill bara komma ut och få uppleva och se allt möjligt! Jag planerar att åka i mitten av januari, hur passar det för er? :)
10 okt. 2014 17:50
Hej Emelie!
Vad kul! Jag väntar just nu besked från mitt jobb, men i mitten på januari ser just nu ut att passa perfekt för mig! Min kompis är också väldigt flexibel. Hur länge tänkte du vara iväg?:) Har vi liknande planer hade det varit kul om vi styrt upp något!
11 okt. 2014 09:26
Jag hade tänkte vara iväg ungefär 3 månader men om jag inte känner för att åka hem och har lite reskassa kvar så kanske jag stannar längre än så :) Jag har egentligen inte tänkt åka till Thailand utan är mer sugen på Vietnam, Kambodja och Laos plus alla andra länder ni verkar planera. Har ni några planer på hur länge ni vill vara i Thailand eller tänker ni ta det lite som det kommer? Är inte heller ute efter att festa flera dagar i veckan men en drink då och då och en utekväll ibland är jag självklart på, hur tänker ni kring det? :)
Det hade verkligen varit jätteroligt att resa ett par stycken så jag hoppas att vi hade kunnat få ihop något bra!
11 okt. 2014 23:27
Vi hade nog tänkt en 3 veckor kanske i Thailand... Aldrig varit där o så dykcert mm så blir nog ett tag, men vi ser helt enkelt när vi är där! Ahh jo det kommer nog bli några utekvällar ändå men jag vill även se allt "man borde" se om man säger så:)
12 okt. 2014 15:54
Jag ska kolla runt lite och se om jag hittar någon som tänkt lite mer som jag men annars är jag eventuellt på! :)
11 nov. 2014 22:13
Hejhej!
Jag har planer på att åka ner till Bali/Gili i januari för ett tag och lära mig surfa,ta dykcert och ha det gött. Sedan vidare till australien och kanske nya zeeland!
När tror ni ni hamnar på Bali? :)
Alltid kul med sällskap!!
/ Stephanie :)
17 nov. 2014 14:51
Hej!! Jag känner att ni har ungefär samma planer som mig! Är jätte sugen på att åka iväg till Asien och bara leva livet! Har dock jobb fram till första veckan i Januari så tänkte dra iväg efter det nångång och somsagt börja i Thailand sen destinationerna spelar inget större roll. Bara de blir massa äventyr, fest, sol och bad :D

Mvh Linn
19 nov. 2014 16:32
Hej!
Jag och en tjejkompis drar i mitten av december för att backpacka i Asien, vi börjar i Thailand. Hon är tyvärr tvungen att åka hem redan i Januari men jag planerar att fortsätta för att hinna se några fler länder :)

Har tänkt ungefär samma länder som er, har inget spikat. Men vill gärna åka till Bali en sväng och surfa innan det är dags att åka hem igen. Annars vill vi bara ha så kul som möjligt, träffa schysta människor och uppleva massor.

Vore kul om vi kunde mötas upp och styra ihop våra resor :)

Mvh Maja
Av Claram
19 nov. 2014 16:53
Hej alla,

Ser att det är många av er som vill till Bali och lära sig surfa. Jag ska gå på surfcamp med Lapoint en vecka i januari, 12- 19 januari, någon som vill haka på?? :)
20 nov. 2014 22:06
Hej!
Jag drar till bali i början/mitten av januari för att surfa, dyka å ha de gött. Sen vidare till australien efter en månad. Så sällskap på bali och gili hade vart skit kul. Någon att boka ett surfcamp med! Hör av dig om du vill planera ihop nått!
Citerat från Majastrandberg:
Hej!
Jag och en tjejkompis drar i mitten av december för att backpacka i Asien, vi börjar i Thailand. Hon är tyvärr tvungen att åka hem redan i Januari men jag planerar att fortsätta för att hinna se några fler länder :)

Har tänkt ungefär samma länder som er, har inget spikat. Men vill gärna åka till Bali en sväng och surfa innan det är dags att åka hem igen. Annars vill vi bara ha så kul som möjligt, träffa schysta människor och uppleva massor.

Vore kul om vi kunde mötas upp och styra ihop våra resor :)

Mvh Maja
29 nov. 2014 13:37
Hej!
Verkar som vi har liknande planer! Tänkte åka till Thailand i början av februari och ta mig neråt i Sydostasien, under ca tre månader.
Vill också se och göra allt man "borde" men även bara glida runt, sola, festa, dyka, surfa osv!

Låter det bra så hör gärna av dig!

/ Elin
8 dec. 2014 22:58
Hej jag är en 22 årig tjej som vill hitta på något kul i vinter men har tyvärr inga kompisar som delar det intresset just nu, så jag skulle tycka det var jätte kul att åka med några och leva livet och upptäcka så mycket som det går! Är en snäll och glad tjej , hoppas ni fortfarande letar efter reskompisar för jag skulle tycka det var nätet kul! :)
2 jan. 2015 18:37
tja alla
drar ner till Bkk den 11 jan sen vidare till samui och ko tao
hör av er om ni är i svängarna//peace
6 jan. 2015 11:45
Tre killar på 20 barre som drar ner på tisdag den 13! Hojta om ni är nere då å vill ses! :)

Tim
22 jan. 2015 12:38
Hej alla!!

Jag är just nu i aussie men ska ta mig till thai den 31 för att sedan dra vidare i Asien. Tänker Kambodja Vietnamn Filippinerna osv. Har ingen plan och är så öppen för alla förslag. Letar ett gott och härligt ressällskap en eller flera kille eller tjej. Spelar ingen roll! Hör gärna av er!
Matilda Björnfot på Facebook!