Äventyr till Thailand/Sydostasien start November (+ Full Moon Party!)

5 sep. 2016 11:28
Visningar: 419
Hej! Jag heter Johanna, är 22 år, och bor sedan drygt ett år tillbaka i Sydney, Australien. Och är himla sugen på ett sånt där Asien-äventyr så många verkar uppleva. Vet att det är en himla massa text här i mitt inlägg, men lovar att det är värt att läsa igenom. HERE WE GO:

Min plan är att smita till Thailand i början av November, och hemskt gärna också till Koh Phangan den 14 November, för deras Full Moon Party. (En av världens absolut största fester, med tiotusentals medverkande, världskänt, känns som någon man iallafall borde uppleva någon gång i sitt liv!!! När man inte är för gammal. Så helst nu. På en gång!! ) vill gärna se fler delar av Thailand, och eventuellt också Vietnam, Kambodja och liknande. Är väldigt flexibel med platser och datum! (Förutom 14/11 i Koh Phangan!!!! Det där jädra partajet vill jag gå på!) men utöver det 100% flexibel och öppen för förslag. Gillar adrenalin-kickar. Och djur. Och öl. Och att fotografera. Är en jävel på att fotografera (om man får säga så om sig själv utan att låta skrytig. OBS ej skryt alltså.) Speciellt när det kommer till resor, var nyligen på Bali, och har ett gäng bilder därifrån på min instagram: http://Instagram.com/Jsimfors där man kan kika om man gillar Bali, och fotografering, och apor, och mig. Kort och gott det jag vill ha är ett grymt asien äventyr, med nya goa vänner. skön blandning mellan naturupplevelser, äventyr, fest, sol & bad. Känner lite ‘the more the merrier’ när det kommer till att hitta ett gäng att resa med.

När jag roadtrippade genom Australien skrev jag på ett australienskt-forum likt detta, hittade ett gäng med sköna människor, ingen av oss kände varandra innan, gick från reseforum, till Facebook-chat, till att mötas upp i Cairns, i norra Australien, och hyra en van, och sedan starta vår livs roadtrip! Internet-främlingar som blev vänner för livet, kort o gott. Eftersom den resan gick så sjukt bra, så har jag lika bra förhoppningar ang ett Asien-äventyr arrangerat på samma sätt. Bäst av allt, om vi nu lyckas dra ihop ett något större gäng så behöver man ju inte vara så knuten till en persons handlingar. Om någon tex drar hem till jul (läs: jag) betyder det ju inte att alla behöver göra det, eller om några vill till en ö och resten tycke det verkar som en skit-ö, kan man ju splittra på sig några dagar, utan att det blir någon big deal. Jag vet att det finns många där ute som är intresserade av att komma bort från Sverige mörkaste tiden på året, så jag tror jag faktiskt inte det är överdrivet svårt att få ihop ett gött gäng. Tar gärna på mig det ansvaret! Börja här, sedan slänga ihop en liten fb-chatt med de som är intresserade. Vad tror ni?

Johanna
5 sep. 2016 13:26
Tja! Tycker det låter sjukt spännande! Funderar på i stort sett samma resa, antingen i november eller slutet av december (så man kanske hinner med julafton, hehe). Har helt enkelt än så länge inte planerat så mycket mer än att jag vill resa runt i 3-5 månader, bland annat till Thailand & Bali, så är därför också vääldigt öppen för förslag!! Kram så länge!
5 sep. 2016 18:29
Hej! Låter precis som något jag vill med på, vill iväg i november till Asien för att träffa nytt folk, festa, äventyra och sola. Jag är 20 år och bor i Göteborg, har precis sagt upp min lägenhet och tänkte vara borta ett längre tag. Är sugen på att börja i Thailand i november för att sedan resa vidare och jag är öppen för förslag om var detta blir!
Av Agnesv
5 sep. 2016 20:36
Hej!

Jag tänkte dra till Thailand 28 januari och stanna där ett tag, vill även gärna tillbaka till Filippinerna och andra länder som jag varit/ej varit i! Drar eventuellt hem i slutet på maj. Agnes Verlehag på fb!
5 sep. 2016 21:50
Hej! Tycker detta låter asnice! Är gärna på om vi blir några stycken :D
6 sep. 2016 10:22
Citerat från Fridastorholt:
Citerat från Hannabergland:
Citerat från Alvastjernholm:
Grymt! Tack för era svar! :D Om ni länkar era facebooks så kan jag slänga iväg en vänförfrågan, så kan vi ta det därifrån. :D
Av Joppili
6 sep. 2016 13:41
Åååh vad kul! Jag vill också om det passar :D Har inte allt för många planer sen mitt jobb slutar i oktober. Josefin Lindberg på facebook med en jordgubbe i handen på profilbilden.
6 sep. 2016 14:12
Hej! Är inne på samma spår som er. Erika Stenström på Facebook.
6 sep. 2016 15:00
Citerat från Jsimfors:
Citerat från Fridastorholt:
Citerat från Hannabergland:
Citerat från Alvastjernholm:

Grymt! Tack för era svar! :D Om ni länkar era facebooks så kan jag slänga iväg en vänförfrågan, så kan vi ta det därifrån. :D
Hanna Bergland på Facebook, samma bild som här!
6 sep. 2016 15:06
Citerat från Jsimfors:
Citerat från Fridastorholt:
Citerat från Hannabergland:
Citerat från Alvastjernholm:

Grymt! Tack för era svar! :D Om ni länkar era facebooks så kan jag slänga iväg en vänförfrågan, så kan vi ta det därifrån. :D
https://www.facebook.com/frida.storholt ! :)
6 sep. 2016 17:00
Tjena! Jag är också på! Agnes Mårtensson heter jag på fb! Så skoj!
7 sep. 2016 12:24
Heter Alva Stjernholm på facebook, tror jag är den enda som finns!
8 sep. 2016 08:45
Hej!! Jag funderar precis på en liknande resa, är gärna med i gruppen! Karolina Samuelsson på fb :)
8 sep. 2016 13:07
Citerat från Stenstrome:
Hej! Är inne på samma spår som er. Erika Stenström på Facebook.

Citerat från Karolinaasamuelsson:
Hej!! Jag funderar precis på en liknande resa, är gärna med i gruppen! Karolina Samuelsson på fb :)
Finns flera personer med era namn, skulle ni kunna skicka den direkta länken till er profil istället? Stelt att lägga till fel person, heeeh! Tack!
8 sep. 2016 13:10
Citerat från Joppili:
Citerat från Hannabergland:
Citerat från Fridastorholt:
Citerat från Alvastjernholm:
Citerat från Monsteragg:
Lagt till er alla på Facebook! :D
Av Jonnag
8 sep. 2016 14:13
Låter perfekt! Jag är också intresserad och gärna med i en grupp! Jonna Gribing på Fb, finns bara en!
9 sep. 2016 14:32
Citerat från Jsimfors:
Citerat från Stenstrome:
Hej! Är inne på samma spår som er. Erika Stenström på Facebook.

Citerat från Karolinaasamuelsson:
Hej!! Jag funderar precis på en liknande resa, är gärna med i gruppen! Karolina Samuelsson på fb :)

Finns flera personer med era namn, skulle ni kunna skicka den direkta länken till er profil istället? Stelt att lägga till fel person, heeeh! Tack!
https://www.facebook.com/erika.stenstrom.9
12 sep. 2016 10:41
Detta låter lovande!! Lägg gärna till mig om det inte är försent, Amanda Älvegran.
12 sep. 2016 15:41
Hallllooj!

Vi är 2 goa smålänningar som tar oss an Asien för andra gången iår! Vi åker ner den 16 okt och har planer att stanna så länge vi känner för och har inga större planeringar utan tar allt som de kommer, dock har vi snackat om en del länder som känns som ett bra resmål.
Thailand,Laos,Vietnam,Kambodja,Bali(Indonesien),Filippinerna, Sen är vi ju helt klart på alla andra destinationer.
Och precis som Johanna skrev så är ju Full moon ett måste hehe så grymt kul och de hade ju varit ännu roligare att träffa en massa skönt folk som har samma resmål osv!
Grym tråd 10/10

Oliwer
14 sep. 2016 11:14
Citerat från Mandolini:
Citerat från Lisamenelli:
Tack för era svar! Har lagt till båda er på fb!
Citerat från Oliwerjonsson:
Tjena! Två asienäventyr på ett år, grymt! Har en pågående thailand-facebook-chatt, länka era fb-profiler så kan jag slänga in er där om ni vill :)
14 sep. 2016 13:00
Citerat från Jsimfors:
Citerat från Mandolini:
Citerat från Lisamenelli:

Tack för era svar! Har lagt till båda er på fb!

Citerat från Oliwerjonsson:
Tjena! Två asienäventyr på ett år, grymt! Har en pågående thailand-facebook-chatt, länka era fb-profiler så kan jag slänga in er där om ni vill :)
Lysnade! :D https://www.facebook.com/oliwer.jonsson.1
Medlemmen har tagit bort svaret
21 sep. 2016 16:18
Hej där, har lite planer på att resa till Bali, Indonesien, Kambodja, Vietnam alltså bara allmänt runt i Asien under november början av december, vet inte riktigt vilka tidsramar ni hade tänkt er men är öppen för det mesta! Är en spontan och trevlig kille på 20år som också är en jävle för att fotografera och resa! (Om du vill se lite vad jag fotar: https://500px.com/johanmartenssonn ). Älskar att hitta nya ställen och uppleva nya äventyr!

Så om ni fortfarande letar efter fler människor att ha med så skulle det vara kul att haka på! https://www.facebook.com/johan.martensson.18
22 sep. 2016 17:22
Hej! Detta låter väldigt bra! Är en tjej som verkligen vill komma ifrån kalla Sverige typ direkt ;)
Är det försent att komma med i gruppen?
4 okt. 2016 10:13
Citerat från Amandajonsson:
Hej! Detta låter väldigt bra! Är en tjej som verkligen vill komma ifrån kalla Sverige typ direkt ;)
Är det försent att komma med i gruppen?
Nej då, chatten pågår för fullt! Kan du länka till din facebook så jag lägger till rätt Amanda? :)
Citerat från Johanmartensson:
Hej där, har lite planer på att resa till Bali, Indonesien, Kambodja, Vietnam alltså bara allmänt runt i Asien under november början av december, vet inte riktigt vilka tidsramar ni hade tänkt er men är öppen för det mesta! Är en spontan och trevlig kille på 20år som också är en jävle för att fotografera och resa! (Om du vill se lite vad jag fotar: https://500px.com/johanmartenssonn ). Älskar att hitta nya ställen och uppleva nya äventyr!

Så om ni fortfarande letar efter fler människor att ha med så skulle det vara kul att haka på! https://www.facebook.com/johan.martensson.18
Har lagt till dig som vän på fb - slänger in dig i gruppchatten så fort du acc! :)
4 okt. 2016 12:45
Jag vill också iväg till asien i november! Är gärna med i gruppen :) Fb: frida steen
5 okt. 2016 16:45
Hej! Undrar också om det är försent att kanske haka på?:)
6 okt. 2016 18:30
Heej på er, jag är i thailand och ska va i asien till mitten av mars, ses gärna och hänger med er runt. Rebecka berggren på fb och jag har en gul cigarr i munnen. Vet inte hur man tar profillänken när man är inne på mobilen haha
7 okt. 2016 23:11
Hej,

vi är 6 vänner från Sthlm som kommer att vara i Koh Samui mellan 3-10 dec och sen vidare till Bangkok. På Koh Samui har vi hyrt detta fina hus https://www.villasangkachai.com/ för att softa och festa. Har ni vägarna förbi Koh Samui under den perioden så vore det kul om ni vill ansluta er till oss. Det är alltid kul att lära känna nya människor.

Ni får gärna lägga till mig också i gruppen så kan vi prata mer:
https://www.facebook.com/AndreBlackbeard
8 okt. 2016 14:26
Hej! Har också planer på att åka till Asien i november. Är det försent att haka på??
8 okt. 2016 15:28
Hej jag reser också till Asien själv i slutet av oktober i början av November. Skulle gärna vilja haka på eller mötas upp skulle du kunna lägga till mig i gruppen? Alltid kul att lära känna nya människor :)
30 okt. 2016 08:43
Hej, Jag har en biljett till Bangkok och Koh Samui bokad på onsdag och mitt resesällskap kan inte följa med längre. Är det försent att joina ert gäng? :) ni verkar vara ganska många nu!

mvh Alexandra Björnfot
3 nov. 2016 12:55
Låter jätteroligt! Åker antagligen i slutet av november. Lägg gärna till mig i gruppen! Thea Åberg på Facebook :)
Av Frettes
3 nov. 2016 20:18
Tänkte själv åka så småningom. Lägg gärna till mig i gruppen på Facebook. Fredrik Saarikoski