Austrian till Bangkok

21 mars 2012 21:34
Visningar: 599
Hej!

Vi har tänkt att resa med Austrian till Bangkok.

CPH - WIEN - BKK

Någon som har några erfarenheter av detta bolag? Positivt eller negativt?
Av Bibby
21 mars 2012 21:50
Ett bra bolag. Liten flygplats så du slipper knalla i en halv evighet för att komma till din gate.

Skulle åka med dem till Beijing för några år sen men det gick inte hela vägen, för efter att vi passerat Moskva så upptäckte de nåt fel på planet så då återvände vi till Wien. Men det var bara att ta nya tag och och göra ett nytt försök dagen efter och då kom jag fram, iofs med Lufthansa men är i princip samma bolag.
21 mars 2012 22:38
Hej, för ett par år sedan hade vi bokat Ausrian från Köpenhamn via Wien till Bangkok.
Planet från Kastrup var överbokat och det var ett jäkla liv innan avresan. Det sades att 5 personer inte kom med på planet.
När vi skulle gå ombord i Wien fick vi helt andra platser än som var bokade. Inte ens att vi fick sitta tillsammans.
En barnfamilj från Danmark med 3 barn hade fått platser på 3 olika ställen. Tack vare andra resenärer mixades det till så att mamman kunde sitta jämte sina barn. Pappan fick sitta för sig själv.
Kan ju säga att det var lynchstämmning innan den avresan.
Av Daquiri
22 mars 2012 07:45
Vi flög till Bangkok från Köpenhamn julen 2010. Vi trivdes bra med detta flygbolag. Personalen var bra och allt flöt på bra. Trots försening pga snö landade vi med bara en timmes fördröjning i Bangkok. Vi kommer att åka med Austrian igen.
Av Van
22 mars 2012 07:48
Jag har rest med dem flera gånger till Kuala Lumpur och det har aldrig varit några problem.
Enligt mig motsvarar det SAS i servicegrad och om man tycker det är bra eller dåligt är ju en smaksak..