Australien oktober

28 maj 2014 11:27
Visningar: 227
Hej :) mitt namn är Evelina och är för tillfället bosatt i Oslo men är ni redo att resa lite :) min plan är att i oktober ta flyget till Australien men då mina kompisar varken har pengar eller tid så tänkte jag göra ett försök här :) är sugen på att dra till Australien i ca ett år och åka runt, jobba, uppleva saker och bara ta det som det kommer. Sen kanske åka över till Nya Zeeland och kanske även Bali mm, vem vet! Någon som är sugen på samma resa?
28 maj 2014 12:03
Hej! Låter som en liknande resa jag vill göra, du har inte Facebook? Hade varit kul att snacka lite närmare där :)
28 maj 2014 12:51
Hej Evelina! Jag Är sugen på typ exakt samma resa. Låter skitkul. Kan hända dock att jag åker lite tidigare än oktober men om du inte vill åka förrän då hade vi ju kunnat mötas upp där. Hade varit jättetrevligt med sällskap då ingen av mina kompisar heller har pengar, lust eller tid. :)
Av Frida90
29 maj 2014 00:51
Hej Evelina! Jag åker den 7 oktober till Melbourne och har liknande planer som dig! Vill resa runt, jobba och uppleva saker och gärna vara borta ett år eller så långt budgeten räcker. Mina planer är att börja i Melbourne och jobba mig uppåt landet för att sedan åka över till Nya Zeeland. Som det ser ut nu så åker jag själv, men skulle vara roligt med resesällskap! :) Finns på Facebook om du skulle vilja prata mer! / Frida Högfors :)
29 maj 2014 14:09
Hej! Jag är i precis samma situation och har funderar på exakt samma resa! Känns lite tråkigt att resa iväg helt själv. Jag är också sugen på att både jobba och resa och även besöka Nya Zeeland och Bali. Pratar gärna mer på FB :)
29 maj 2014 17:38
Hej!
Precis som föregående skrivare är jag sugen på samma sak :) Pluggar för tillfället men funderar på att ta ett studieuppehåll till hösten för att finna ny inspiration och komma iväg lite :) Mina planer är isåfall också att jobba, sola bada festa och allt som hör till! Måste dock fråga om ni funderat på budget till detta? Alltså hur mycket pengar som kan tänkas tas med? För att för tillfället är väll det de största problemet, att man måste hinna tjäna ihop tillräckligt med pengar i sommar ;)

30 maj 2014 13:22
Kul! Låter son vi alla har lite liknande planer. Dom som känner för det kan ju alltid lägga till mig på Facebook, lite lättare att snacka där :) sök på Evelina Maria Arvidsson så ska jag nog dyka upp :)
30 maj 2014 23:42
jag är! hittar dig dock inte på Facebook.. jag heter Elina Kjellberg Haakonsen om du vill skriva där :)
31 maj 2014 21:35
Hallå!
Jag har haft tankar på att dra ner dit också, dock en kortvisit, ca 1 månad, men det skulle ju vara härligt att dra ner med en grupp som ett startskott! Min tanke är inte att jobba utan att åka dit och ha det jäkligt gött bara, uppleva det som Australien nu har att erbjuda :) En en simpel människa och vill få ett litet avbrott i vardagen :)
Av Anthon
1 juni 2014 08:24
Hej! I höst ska jag iväg på en liknande trip till australien :) Resa runt och uppleva allt möjligt. Tyvärr har inga polare pengar eller tid då de flesta redan börjat plugga. Skulle vara jätte kul att dra iväg med ett blandat gäng med tjejer o killar. 20 år och heter Anthon Larshammar på facebook, folk som är sugna på en sådan resa lägg gärna till mig :>
Av Juuliaa
12 juni 2014 23:05
Som de flesta andra har skrivit är jag också sjukt sugen på exakt samma sak! :) Resa runt och jobba i Australien, och sedan även dra till Nya Zeeland och Bali. Hade vart riktigt roligt att dra iväg med ett gäng eller liknande.

Sitter själv i samma sits då jag inte har några vänner som har pengar eller någon lust att vara borta så länge som jag vill.

Jag lägger till dig på Facebook så kan vi kanske snacka mer där!