Australien hösten 2016

8 maj 2016 18:31
Visningar: 42
Hej fina! Jag har länge funderat på att bryta mig loss ifrån Svensson-livet där samma saker händer dag ut och dag in, och tanken som slog mig var att vad skulle då vara bättre än en långresa till Australien? Problemet är att mina vänner inte älskar idén lika mycket som jag gör, och jag känner mig inte sådär supersugen på att åka helt själv. Så; finns det någon/några sköna peeps som skulle vilja åka till Australien i Oktober för att backpacka/jobba/leva loppan under några månader? Släng iväg ett meddelande om ni känner att fan, det här är ju PRECIS det jag vill göra, så kan vi snacka mer och bolla idéer.

Fred!
12 maj 2016 12:09
Hej Johanna!
Planerar att åka ner till Australien till hösten för att jobba och resa, ungefär september/oktober och sen stanna där i upp mot ett år, dock inget bestämt. Har inga vänner som vill göra samma resa så söker någon att resa med. Har inga riktiga planer om var jag vill börja, hoppas mest hitta någon att börja resa med. Låter det intressant, höra av dig!

/Dennis
13 maj 2016 12:12
Hej Dennis!
Söker du någon att endast starta resan med för att sedan fortsätta själv, eller vill du ha en reskompis för hela resan? Jag tänker mig att jag skulle vilja ha sällskap mer eller mindre fråm början till slut.

Johanna
14 maj 2016 12:48
Jag tror det hade varit roligast om man kunde resa tillsammans hela resan om man hittar någon med liknande planer.
Av Sarar22
14 maj 2016 17:11
Hej! Det låter ju jättebra!! Jag slutar jobba i oktober så tänker att det är ett bra tillfälle att dra iväg en sväng :) Är du intresserad av att resa till typ Nya Zeeland också eller bara Australien? Skriv gärna ett meddelande eller lägg till mig på fb (Sara Reimhagen) så kan vi diskutera vidare
Av Pidih5
18 maj 2016 20:17
Hej! Låter som om vi har liknande planer! Vore superkul att lära känna nya människor. Mina planer är rätt oklara förutom att jag tänker att jag ska stanna i Melbourne i jan/ feb.Maila gärna mig så kan vi se vad som händer: (Logga in för att se e-postadress)
22 maj 2016 20:18
Hej!
Jag har också planer på att åka till Australien och söker resekompisar! Vet inte riktigt vart jag vill eller vad jag vill se då jag inte hunnit ta reda på så mycket än men tycker precis som du att det vardagliga livet här i Sverige börjar bli lite tråkigt och jag längtar efter ett äventyr! Tänkte att det kunde vara kul att kombinera båda jobb och resa där nere för att få uppleva så mycket som möjligt, annars är jag öppen för förslag och kan åka närsomhelst efter sommaren.
Min mailadress är: (Logga in för att se e-postadress)
23 juni 2016 10:51
Hej Johanna!
Jag tycker det här låter jätteroligt! Jag är väldigt öppen för resplaner och skulle gärna vilja backpacka/ resa nu till hösten. Hör gärna av dig till min mail (Logga in för att se e-postadress) eller lägg till mig på Facebook Carolina Ström :)
24 juni 2016 21:30
Hej Johanna!

Precis vad jag är sugen på! Skulle vilja uppleva Australien som backpacker och verkligen se hela (?) landet om man har tid för allt.
Hör gärna av dig på FB eller här kan vi bolla med ideer, Daniel Eriksson @ Nässjö
11 juli 2016 16:17
Hej! Jag har funderat på precis samma sak. Skulle vilja dra iväg ett tag i höst, några månader och jobba men även upptäcka! Har funderat på Australien men kan även tänka mej andra länder! :) Skriv gärna meddelande så kan vi snacka mer :))