Australien hösten 2014

22 jan. 2014 22:23
Visningar: 281
Hej!

Jag planerar att resa till Australien i oktober 2014. Tanken var att resa med min tjejkomips men då det strulade till sig med jobbet för henne så kommer jag att resa själv! Så nu letar jag efter en eller flera att dela detta äventyr med! :)

Tanken är att båda jobba och resa runt för att se allt som Australien har att erbjuda. Lära mig surfa, dyka, klappa en kängru eller två, festa och träffa massa nya människor!

Jag är en glad och positiv tjej som älskar äventyr och att träffa nya människor!

Låter det intressant? tveka inte att hör av dig :)
22 jan. 2014 23:43
Jag är en 22-årig tjej som också tänker ge mig iväg till Australien för att jobba/resa i höst. Har planerat att vara borta 6-12 månader eller bara så länge jag känner för det.

Mitt mål med resan är att försöka uppleva så mycket som möjligt, knyta nya kontakter, vill lära mig surfa, snorkla, se häftiga djur, hika, festa samt ligga på stranden och bara ha det gött.
Skulle också kunna tänka mig att stanna ett par månader i någon stad man trivs i och hyra en lägenhet och jobba, alltså inte bara bo på hostels och åka runt hela tiden.

Jag är en social och glad person som gillar träning, musik, äventyr, lära känna nya människor, fest och film osv. Det känns som att vi vill samma sak med resan så hör gärna av dig till (Logga in för att se e-postadress)
27 jan. 2014 20:26
Hej!

Precis som för dig så var min plan att åka till Australien med en kompis som sedan fick förhinder. Det har dock inte gjort att jag vill ge upp resan som jag har velat göra så himla länge. Men en reskompis skulle vara himla bra att ha, både som trygghet och som sällskap!

Under resan så vill jag se många nya platser, lära mig surfa, festa, hoppa fallskärm, dyka, upptäcka djurlivet och naturen, sola, bada, jobba, resa runt och helt enkelt ha mitt livs resa!

Jag som person är väldigt glad, trygg, framåt, målmedveten,social och spontan. Jag gillar att ge mig ut på äventyr och uppleva nya saker. När jag inte går i skolan eller arbetar så tycker jag om att festa, lyssna på musik, träna allt som går, umgås med kompisar och självklart resa.

Hör gärna av dig då det låter som att vi är ute efter precis samma sak gällande resan!
5 feb. 2014 02:17
Hej!!

Alla mina vänner här hemma sitter fast i jobb eller har pojkvänner, så nu söker jag någon/några resevänner.
Tanken är väl att jag vill jobba och resa runt, upptäcka och baa äventyra. Har velat detta hur länge som helst så känner mig så sjukt taggad! Just nu jobbar jag men mitt kontrakt går ut i juni, så sen vill jag bara resa iväg, jobba, surfa, snorkla, bada, sola, lära känna nya människor, festa, träffa känna en och annan koala, amen allt som har med Australien att göra!!

För övrigt är jag en glad, snäll, spontan tjej (detta känns lite som ett cv, haha)

Känns som att ni allihopa vill göra livets resa i höst så hör gärna av er!!
5 feb. 2014 20:23
Jag är precis som ni väldigt sugen på att dra till Australien och bara chilla, jobba, uppleva så mycket det bara går!! Jag är glad, positiv och en trevlig tjej som älskar att festa, umgås, kolla film, lyssna på musik, STRANDEN, jaaa jag gillar det mesta. Hatar dock vintern därför vill jag gärna åka till Australien till nästa höst/vinter!!! :D jag fyller 21 detta år kan jag tillägga :)
6 feb. 2014 10:24
Hej allesammans! Mitt namn är Malin och jag är 19 bast. Jag är en väldigt social person som gillar träning, att träffa nya människor och framförallt att resa!

Just nu jobbar jag för att få ihop lite pengar till att resa. Dessutom är jag allmänt trött på den svenska vintern & kylan så även jag är otroligt sugen på att dra till värmen för lite nya äventyr i september/oktober och vara borta i några månader! Mina planer är att dra dit och resa runt, jobba lite, festa, träffa nya människor, och ha ett hejdundrandes äventyr i allmänt med allt vad det innebär!

Verkar som om många utav er här är inne på samma spår, superkul! Hör av er på min mejl; (Logga in för att se e-postadress) eller på facebook; Malin Råsberg!
Ha're fint! :D
13 feb. 2014 11:31
Hallå brudar! :)

Planerna och drömmen är att åka till Australien i oktober här också! Precis samma som er är jag ganska ensam om att tycka detta här hemma dock.. Men nu känner jag att jag behöver ha något att se fram emot i dessa dystra vintertider, så jag börjar gärna planera och så inför hösten redan nu!

Är sugen på att först och främst resa runt en del, men kanske stanna på några platser lite längre och jobba eller så. Typ lära mig att surfa (om jag nu kommer lyckas stå på brädan, men annars dricka goa drinkar och sola på stranden, festa och lära känna massa goa människor!

Hör gärna av er här på tråden eller direkt till min facebook där man kan söka på sarakarlsson6 för att komma fram till mig direkt! :)
16 feb. 2014 22:22
Hej, vi är tre tjejer som pratat ihop oss om att åka till Norge för att jobba där i ungefär 4-5 månader för att sedan åka till Australien för kanske jobba, lära oss att surfa och helt enkelt leva livet där. Vi är 19, 20 och 22 år. Är det någon som har samma/liknande planer som oss så får ni höra av er då vi tror att desto fler vi blir desto roligare! Om ni vill hänga med på våra livsresa, adda mig då på fb. Heter Emma Lahti där vi också har en grupp så att man lättare kan snacka ihop sig.

Ha det bra! :D