Australien 2014, rese kompis sökes :D

4 jan. 2014 02:14
Visningar: 281
Är en 18 årig tjej som tar studenten i sommar och är sugen på att åka ut och resa och upptäcka världen lite. Jag som sagt älskar att resa och är just nu sugen på Australien, skaffa ett working holiday visum. Någon som tänkt likadant?

Hör gärna av er då jag söker någon som ungefär tänkt lika som mig och är sugen på att åka då det som fattas är en resekompis :D Funderar på att åka i Augusti eller i September någon gång.
Av Alba95
5 jan. 2014 11:51
Jag har tänkt typ samma sak :D, har också skrivit det på den andra forum :).
Jag tänker på att åka typ i september eller oktuber till australien, se australien och jobba lite där också. Jag letar också en reskompis :)
27 jan. 2014 20:36
Hej!

Jag heter Madeleine Svensson och är 18 år gammal. Jag studerar mitt sista år på gymnasiet i Linköping innan jag i juni tar studenten. Efter studenten är jag väldigt sugen på att resa till Australien och förhoppningsvis även kunna svänga förbi Nya Zeeland en sväng. Jag har planer på att bege mig dit i oktober med ett Work and travel visum så jag både kan arbeta och uppleva det landet har att erbjuda.

Min plan var att åka med en kompis som sedan fick förhinder men jag vill väldigt gärna åka ändå och känner att en reskompis skulle vara perfekt både som sällskap och som en extra trygghet!

Under resan så vill jag se många nya platser, lära mig surfa, festa, hoppa fallskärm, dyka, upptäcka djurlivet och naturen, sola, bada, jobba, resa runt och helt enkelt ha mitt livs resa!

Jag som person är väldigt glad, trygg, framåt, målmedveten,social och spontan. Jag gillar att ge mig ut på äventyr och uppleva nya saker. När jag inte går i skolan eller arbetar så tycker jag om att festa, lyssna på musik, träna allt som går, umgås med kompisar och självklart resa.

Hör gärna av dig då det låter som att vi är ute efter precis samma sak gällande resan!
27 juni 2014 22:06
Hej på er!
Jag läser att ni har liknande planer som mig. Jag är precis hemkommen ifrån en resa och är ju såklart jätte sugen på att åka igen! Planen på att åka till australien har funnits länge hos mig, jag har sökt reskompis men inte hittat någon jag känner att det liksom klickar med!

Jag är en 20 åring tjej med båda fötterna på jorden. Älskar att resa och upptäcka nya platser! Glad och för det mesta väldigt positiv!

Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni plats för en till? :)

Ha det bra! / Emma