Asien i höst

28 aug. 2014 14:16
Visningar: 179
Hej!
Jag heter Sofia och jag är 24 år. Jag är en glad, nyfiken och spontan Småländska som sen 4 år tillbaka är bosatt i Stockholm.
I höst har jag bestämt mig för att ge mig ut och resa på egen hand men möter gärna upp någon / några (tjej som kille) för att göra lite äventyr eller helt enkelt bara vara.

Den 28 september landar jag på Bali och ska den första veckan prova på att surfa på ett surfcamp därefter är jag nyfiken på äventyr. Jag funderar på att köpa en cykel och upptäcka ön på så viss men jag är öppen för förslag. Jag besöker gärna Gili-öarna, Aptemplet, något Yogacenter, Gunung Agung etc.
Jag är öppen att resa vidare till andra delar av Asien under en viss tid men ska senare i dec/jan söka mig ner mot Australien, Nya Zeeland etc.

Jag är helt enkelt väldigt öppen med min resväg men min resa påbörjas i Bali. Vill någon upptäcka lite natur, nattliv, surfing, dykning, leta jobb etc så är jag öppen för förslag.

Woop woop, nu kör vi!
28 aug. 2014 15:49
Hejsan!
Linnea heter jag och är en 21årig tjej från Boden. Jag är liksom du sugen på Asien i höst! Hade först tänkt mig att börja i Australien i november men när jag kollat in klimatet i de olika länderna jag vill besöka verkar det kanske bättre att börja i Asien och senare ta mig neråt mot Australien. Vill ta dykarcert, resa runt, surfa festa, cykla, you name it, vill testa en hel massa saker helt enkelt!!

Kommer hur som helst åka i början av november! Är du kvar på Bali då eller?

Du kan nå mig på facebook eller på mail: (Logga in för att se e-postadress) Vi hörs!
1 sep. 2014 13:30
Citerat från Linneaallocco:
Hejsan!
Linnea heter jag och är en 21årig tjej från Boden. Jag är liksom du sugen på Asien i höst! Hade först tänkt mig att börja i Australien i november men när jag kollat in klimatet i de olika länderna jag vill besöka verkar det kanske bättre att börja i Asien och senare ta mig neråt mot Australien. Vill ta dykarcert, resa runt, surfa festa, cykla, you name it, vill testa en hel massa saker helt enkelt!!

Kommer hur som helst åka i början av november! Är du kvar på Bali då eller?

Du kan nå mig på facebook eller på mail: (Logga in för att se e-postadress) Vi hörs!
Hej!

Jag var nyss och ordnade med mitt indonesiska visum och fick då veta att jag inte behöver boka någon utresa ur landet innan jag reser in så jag vet faktiskt inte hur länge jag är kvar där om jag ska vara ärlig. men du kommer inte ner innan dess? :)
1 sep. 2014 16:03
Jag kommer åka till Bangkok den 27e oktober och sen ta mig neråt så jag vet inte riktigt när jag kommer vara framme i Bali! Men om du vill kan vi ju höras av längre fram och kanske mötas upp en sväng? :)
1 sep. 2014 16:33
Hej Sofia!

Moa heter jag 23 från Karlstad, har två veckors semester från 6 okt och hande tänkt mig till Bali, om jag hittar en någorlunda prisvärd biljett :) möter gärna upp :)
2 sep. 2014 10:31
Citerat från Moalarsson:
Hej Sofia!

Moa heter jag 23 från Karlstad, har två veckors semester från 6 okt och hande tänkt mig till Bali, om jag hittar en någorlunda prisvärd biljett :) möter gärna upp :)
Hej Moa!

Vad roligt, Du är så välkommen!
Jag har mellan 6-13 okt bokat ett hostel som du hittar här (om du är intresserad);
http://www.agoda.com/sv-se/hostel-world-the-eco-living/hotel/bali-id.html?asq=G9gWOIxkk%2bZMt0l7wnElONxu3efVGwqqptYd210M2v88bDl29zVkIbIf%2bGncKfJePovR0pYcV60DJ9g%2b5wJRDPuD0DmK%2bYOryHVCdjGjBIkCsN%2fd5egX8%2bHmmxykt%2fjDq2YFBuHVoOH8C75aSnZgDKMPsxtqURH3WVW7QSOhOMVBl0BVbcQdRJcLVyEwP%2fY%2fDO6LVcjndYGh74H7QWzVNlv%2fb0urH1HScglaNR9inzfk1MFL%2bqFfhppH4PIFD7SP

Heter "Hostel World, The Eco-Living". Men jag är öppen för andra planer med. Har du någon tanke på vad du vill hitta på? Vill du upptäcka ön, snorkla, dyka, vandra, gå ut? Eller vad tänker du? :)
3 sep. 2014 04:04
Hej på er :)

Är just nu på NZ men kommer att vara på Bali för att surfa efter Sydney under perioden ni ska vara där. Hade varit roligt att mötas upp. Har varit där innan så vill ni ha sköna tips så säg till. Kan rekommendera lite öar runtomkring Bali and so on :)

Nås på (Logga in för att se e-postadress) och Insta: trana365
8 sep. 2014 10:13
Citerat från Moalarsson:
Hej Sofia!

Moa heter jag 23 från Karlstad, har två veckors semester från 6 okt och hande tänkt mig till Bali, om jag hittar en någorlunda prisvärd biljett :) möter gärna upp :)
Hej!

Jag har svarat dig på facebook, kolla dina övriga meddelanden :)
8 sep. 2014 10:14
Citerat från Linneaallocco:
Jag kommer åka till Bangkok den 27e oktober och sen ta mig neråt så jag vet inte riktigt när jag kommer vara framme i Bali! Men om du vill kan vi ju höras av längre fram och kanske mötas upp en sväng? :)
Hej!

Det låter som en bra idé tycker jag :)
Av Joannah
13 sep. 2014 09:04
Hallå Sofia!
Även jag har planer på en längre resa med start Bali. Jag kommer att möta upp micke365 som du också har snackat med :)
Har du whatsapp eller så, så kanske vi kan diskutera lite där? Annars mail: (Logga in för att se e-postadress)

Johanna