Hela världen
Resecentrumgruppen, säljer flygresor. Varning!!! -  - Boka på nätet
Sök diskussioner  (Visa alla)
Erbjudanden
All Inclusive Gran Canaria med Fritidsresor
Efterfrågan på All Inclusive bara ökar. Det måste bero på att all...
Fritidsresor
Tahiti, Moorea och Bora Bora.
I detta reseförslag har vi lagt in det som många som reser till T...
Fijiresor
Milano Paketresor Inter fr. 1695:-/ person
Vi har billiga fotbollsresor till Inter, från otroliga 1695:-/ pe...
BE Resor AB
Påskresa m All inclusive i Sydafrika 18950:-
Lyxig Sista-Minuten-resa 2 april. 10-dagars guidad safari i Sydaf...
Nyati Safari
Annons ▼
Visningar: 2826

Resecentrumgruppen, säljer flygresor. Varning!!!

Letterman säger:
Hej!

Jag vill varna för Resecentrumgruppen på Sveavägen i Stockholm. De finns även på Internet och är en iransk firma.

Min fru köpte en biljett till Hong Kong men råkade säga fel efternamn eftersom vi nyligen gift oss. Vid kontakt med Resecentrumgruppen för korrigering var de villiga att stryka den nyss inköpta biljetten (utan ersättning) och sedan sälja en ny biljett (till ett nu dyrare pris). Vid kontakt med KLM (som biljetten gällde) sade de att Resecentrumgruppen borde utföra en enkel ändring av efternamnet på biljetten, detta händer ganska ofta.

Vid förnyad kontakt med Resecentrumgruppen (svårt att förstå vad de säger, språkproblem) är de nu villiga att ändra efternamnet på biljetten för 595 SEK. De säger vidare att de inte alls har ändrat sig utan att detta "erbjudande" har gällt hela tiden. Enligt KLM skall de ändra namn på biljetten utan någon kostnad.

Detta kommer naturligtvis att bli ett fall för KO och Plus (i TV). De sade på resegruppen att de är så vana vid detta och inte bryr sig.

ERGO, akta Er för Resecentrumgruppen!!!
Postat 2007-02-27 12:57Anmäl
Davidflygare säger:
En Iransk firma?!?!?
som om det ska ha med saken att göra, Känner lite Hat mot iranier från dig
för att vara världsvan är du väldigt trångsynt.

"Vid kontakt med KLM (som biljetten gällde) sade de att Resecentrumgruppen borde utföra en enkel ändring av efternamnet på biljetten, detta händer ganska ofta."

NEJ det är inte VANLIGT att man inte kan sitt eget efternamn
i sådana fall så stavar man fel. men ger inte FEL efternamn

så brukar det vara i SVERIGE och ALLA SVENSKAR KAN SITT EFTERNAMN

MVH
Väldigt nöjd med resecentrumgruppen.
Postat 2010-02-01 15:55Anmäl
Laplander säger:
visst kan det väl ha med saken att göra om det är en iransk firma vad det gäller språkproblemen, det står väl ingenstans att Letterman har något emot Iranier eller andra österlänningar eller har jag missat nåt? måste man alltid utgå ifrån att folk är rasistiska så fort man skriver nåt om språkproblem eller nämner att något är negativt med en utländsk firma? jag tror inte att en Iranier eller någon annan utländsk medborgare skulle var särskillt lycklig heller för den delen om de inte kunde göra sig förstådd med en svensk resesäljare men det betyder väl inte att de för den skull behöver ha med rasism att göra och måste man vända taggarna utåt så fort någon ifrågasätter något.

Angående att han skrev att det var vanligt att det blev fel på namnet så tror jag heller inte att han menade att man ofta skriver fel efternamn utan han menade nog att man ofta stavar fel och måste ändra av den anledningen men jag kanske var för dum där också vad vet jag.

>Citerat från davidflygare:
En Iransk firma?!?!?
som om det ska ha med saken att göra, Känner lite Hat mot iranier från dig
för att vara världsvan är du väldigt trångsynt.

"Vid kontakt med KLM (som biljetten gällde) sade de att Resecentrumgruppen borde utföra en enkel ändring av efternamnet på biljetten, detta händer ganska ofta."

NEJ det är inte VANLIGT att man inte kan sitt eget efternamn
i sådana fall så stavar man fel. men ger inte FEL efternamn

så brukar det vara i SVERIGE och ALLA SVENSKAR KAN SITT EFTERNAMN

MVH
Väldigt nöjd med resecentrumgruppen.

Postat 2010-02-01 18:51Anmäl
Begesk säger:
Bra att du varnade. Självklart skall man inte gynna ett sådant företag. Så vitt som jag förstår klarar de heller inte svenska språket vilket också leder till många missuppfattningar. Nej jag håller med om att man skall bojkotta företaget:

Resecentrumgruppen på Sveavägen i Stockholm

Det finns så många bra svenska företag som dessutom har förståelse för att värna om kunden, som de skall leva på.

Bra att du varnade för: Resecentrumgruppen på Sveavägen i Stockholm. Köp inte där!!
Postat 2010-02-01 19:11Anmäl
Kommentaren är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvilkor.
Cajsawarg säger:
Ställd resegaranti

556460-0491
Resecentrum i Stockholm AB
STOCKHOLM

Ställd resegaranti 2010-02-05: 200 000 kr

Kammarkollegiets beslut: 200 000 kr

Andra namn som används i verksamheten
ResecentrumGruppen

http://www.kammarkollegiet.se/resegar/ftgdet.asp?IdForetag=8...
Postat 2010-02-05 11:45Anmäl
Energi säger:
Precis som Bengtar skrev " är även en social aspekt " på en annan tråd, där Bibby undrade varför man ställer samma fråga igen fast det finns trådar om just det ämnet.
Här ser vi ett tydligt exempel på hur Begesk, Bibby och Tubbe håller i den sociala biten. Denna gång med humor, fast det egentligen ingenting har med tråden att göra.
Postat 2010-02-05 11:55Anmäl
Bibby säger:
Citerat från energi:
Precis som Bengtar skrev " är även en social aspekt " på en annan tråd, där Bibby undrade varför man ställer samma fråga igen fast det finns trådar om just det ämnet.
Här ser vi ett tydligt exempel på hur Begesk, Bibby och Tubbe håller i den sociala biten. Denna gång med humor, fast det egentligen ingenting har med tråden att göra.

Vet inte om du missuppfattat mig eller om jag varit oklar, men jag har länge eftersökt lite mer socialt prat här, gärna med humor men det verkar vara förbjudet.

Sen tycker jag fortfarande att det är konstigt att folk frågar samma sak om och om igen istället för att söka här eller googla. Det ser jag ingen socialt aspekt i.
Postat 2010-02-05 20:13Anmäl
Mpc säger:
Citerat från bibby:
Citerat från energi:

Vet inte om du missuppfattat mig eller om jag varit oklar, men jag har länge eftersökt lite mer socialt prat här, gärna med humor men det verkar vara förbjudet.

Sen tycker jag fortfarande att det är konstigt att folk frågar samma sak om och om igen istället för att söka här eller googla. Det ser jag ingen socialt aspekt i.

Du har så rätt bibby lite mer soc humor
Postat 2010-02-05 20:20Anmäl
Annkan säger:
ja, som sagt, se till att det är svenska vi pratar om .......inget mera sagt .....
Postat 2010-02-06 00:34Anmäl
Energi säger:
Citerat från bibby:
Citerat från energi:

Har aldrig sett att någon reagerat negativt på humor på denna sida.
Men vad spelar´det för roll för dig egentligen om du får skämta och leva ut din sociala förmåga på en redan ställd fråga eller en ny som denna tråd?
Postat 2010-02-06 11:39Anmäl
Daytona säger:
Vi köpte en resa med ovan nämnda resebyrå i december ( ska åka i höst) Vi dubbelbokade dessutom biljetterna men det fixade dom snabbt via telefonkontakt. Ett av flygbolagen vi ska åka med, ändrade nyss sin tidtabell, då ringer en säljare från resebyrån upp oss och berättar om läget och undrar om vi accepterar eller vill ha pengarna tillbaka. I dom 2 fallen vi varit i telefonkontakt med resecentrumgruppen, så har vi inte haft några problem med att förstå vad dom säger. Efter all kritik här, så blev vi lite oroliga och kontaktade SAS som är huvudbolaget vi ska flyga med, och våran bokning fanns med, betald, bekräftad och klar.
Postat 2010-02-06 16:38Anmäl
Allaaddin säger:
Ni fick mig skratta när jag läste vad Letterman skrev. om man skulle läsa mellan raderna då hitta en massa saker mot etnisk mobbning mot en specifik grupp men inte mot Resecentrumgruppen som registerat i Sverige sedan en lång tid och är god känd av konsumentverket samt hundra talet resenär.

Letterman börde läsa vilkorna för boka av biljetter och hur man byta namn efteråt. puls man godkänna vilkorna innan man köpa biljett.

Tyvärr finns det en rasistisk exploatering används ofta ursäket var dåligt svensk språk och detta argument redovisas i de kretsar som för närvarande används när ett problem uppstår.

Felet var inte på resebyrå eller fel på språket, utan ni börde behandla dem på ett mer social och respekable. folk som jobbar där är oxo människa. sluta har skin i näsan.

När det gäller Tubbe. frågan var varför översatt till arabiska? Observera att de talar om ett svensk resebyrå som registerad i sverige, kanske ägaren eller en av dem anställda var ifrån iran bakgrunden men vad med Arabiska språket och göra? försöka ni nytta av den brist på förståelse för andra språk?
Postat 2010-02-06 23:41Anmäl
Tubbe säger:
.
Postat 2010-02-07 00:33Anmäl
Tuareg säger:
Diskussionen förvånar mig, eller kanske inte. Letterman har inte följt de mest elementära reglerna för köp av biljetter. Han gör då en affär av att resebyrån är en "iransk firma". Och talar om språkproblem. Fakta? Någon ansluter med "Köp svenskt"! I så fall, varför? Reser han bara med SAS? En tredje HÖJER RÖSTEN i sin iver att förtala bolaget för en bojkott av detsamma. Belägg? En fjärde drar in det arabiska språket. Varför? Är detta humor? Socialt umgänge? Eller är det de så kallade "världsresenärerna" på hemmaplan?

Vissa inlägg hör mer hemma på Sverigedemokraternas hemsida - inte i ett forum för människor som berömmer sig om att vilja resa till andra länder för att uppleva andra kulturer.
Postat 2010-02-07 11:51Anmäl
Tubbe säger:
.
Postat 2010-02-07 14:29Anmäl
Tuareg säger:
Citerat från tuareg:
Diskussionen förvånar mig, eller kanske inte. Letterman har inte följt de mest elementära reglerna för köp av biljetter. Han gör då en affär av att resebyrån är en "iransk firma". Och talar om språkproblem. Fakta? Någon ansluter med "Köp svenskt"! I så fall, varför? Reser han bara med SAS? En tredje HÖJER RÖSTEN i sin iver att förtala bolaget för en bojkott av detsamma. Belägg? En fjärde drar in det arabiska språket. Varför? Är detta humor? Socialt umgänge? Eller är det de så kallade "världsresenärerna" på hemmaplan?

Vissa inlägg hör mer hemma på Sverigedemokraternas hemsida - inte i ett forum för människor som berömmer sig om att vilja resa till andra länder för att uppleva andra kulturer.

Mitt ärende citerar jag här ovan. Istället för att kommentera inlägget, avvek du direkt från ämnet.

Edit:
Efter min kommentar har du lagt till denna mening: "Vad jag nenar är att det inte är någon ide att kommentra om du inte har för avsikt att stanna kvar". Alltså mera oskrivna regler att tampas med!
Postat 2010-02-07 14:31Anmäl
Tubbe säger:
.
Postat 2010-02-07 14:35Anmäl
Tubbe säger:
.
Postat 2010-02-07 14:58Anmäl
Energi säger:
Citerat från tuareg:

Blir så trött på att folk kallar andra människor för rasister till höger och vänster. Han fick dålig service och dom var dåliga på det svenska språket, men det får man tydligen inte tycka för då är man rasist.
Postat 2010-02-07 15:13Anmäl
Tuareg säger:
Citerat från energi:
Han fick dålig service och dom var dåliga på det svenska språket ....

Inte så dumt att då hålla sig till det ämnet.
Postat 2010-02-07 15:32Anmäl
Tubbe säger:
.
Postat 2010-02-07 19:56Anmäl
Tuareg_x säger:
Tack Reseguidens redaktion för att ni har avlägsnat alla inlägg som innehöll direkta personangrepp och okvädningsord och att ni också håller rent från all slags rasism i forumet. Det finns andra och bättre lämpade forum för dem som önskar hänge sig åt den sortens "humor" och "sociala umgänge".
Postat 2010-02-08 12:13Anmäl
Tubbe säger:
Hej

Jag skicka en kopia på länken till Resecentrumgruppen på tråden för en vecka sedan för att de skulle få chans att kommentera, men tyvärr
har de inte gjort det.

Först Tuareg sen Tuareg_x på samma helg och nyligen X_tuareg Lite trist att man inte kan stå för den man e.

/ R
Postat 2010-02-08 13:34Anmäl
Begesk säger:
Skriver: "Det finns andra och bättre lämpade forum för dem som önskar hänge sig åt den sortens "humor" och "sociala umgänge".

Givetvis skall denna varningen gå ut till så många forum som möjligt. Tack för det tipset Tuareg_x .

Varningen gäller företaget :
556460-0491
Sveavägen
STOCKHOLM

"Vid förnyad kontakt med Resecentrumgruppen (svårt att förstå vad de säger, språkproblem) är de nu villiga att ändra efternamnet på biljetten för 595 SEK. De säger vidare att de inte alls har ändrat sig utan att detta "erbjudande" har gällt hela tiden. Enligt KLM skall de ändra namn på biljetten utan någon kostnad."

En av Reseguidens.se ambitioner är att hjälpa oss medlemmar med att våra resor skall bli trevliga och säkra. Inkl. bra tips och varningar för "fyrkantiga" företag!

Tubbe säger: "Först Tuareg sen Tuareg_x på samma helg och nyligen X_tuareg Lite trist att man inte kan stå för den man e." Dessa medlemmar har hastigt nu lämnat detta forum som gubben i lådan. Medlemskapet var kort!!
Postat 2010-02-08 16:32Anmäl
Energi säger:
Citerat från begesk:
Skriver: "Det finns andra och bättre lämpade forum för dem som önskar hänge sig åt den sortens "humor" och "sociala umgänge".

Givetvis skall denna varningen gå ut till så många forum som möjligt. Tack för det tipset Tuareg_x .

Varningen gäller företaget :
556460-0491
Sveavägen
STOCKHOLM

"Vid förnyad kontakt med Resecentrumgruppen (svårt att förstå vad de säger, språkproblem) är de nu villiga att ändra efternamnet på biljetten för 595 SEK. De säger vidare att de inte alls har ändrat sig utan att detta "erbjudande" har gällt hela tiden. Enligt KLM skall de ändra namn på biljetten utan någon kostnad."

En av Reseguidens.se ambitioner är att hjälpa oss medlemmar med att våra resor skall bli trevliga och säkra. Inkl. bra tips och varningar för "fyrkantiga" företag!

Tubbe säger: "Först Tuareg sen Tuareg_x på samma helg och nyligen X_tuareg Lite trist att man inte kan stå för den man e." Dessa medlemmar har hastigt nu lämnat detta forum som gubben i lådan. Medlemskapet var kort!!

Kan bara hålla med!
Forumet är ju ett sätt för oss konsumenter att kunna hänvisa till seriösa företag samtidigt som man kan ge företag som inte sköter sig en känga.
Sedan funderar jag över om Letterman skrivit att det var tex ett Amerikanskt eller Finskt företag. Skulle han då blivit utmålad som rasist?
Postat 2010-02-08 17:18Anmäl
Begesk säger:
Energi: "Sedan funderar jag över om Letterman skrivit att det var tex ett Amerikanskt eller Finskt företag. Skulle han då blivit utmålad som rasist"?

Nej, redaktionen överreagerade och försöker vara alla till lags. De mest onyanserade inläggen tycker jag var skrivna av 1): Tuareg, 2). Tuareg_x , 3). X_tuareg samt en del andra inlägg, som saknade fakta. Dessa inlägg gav åtminstone mig en känsla av att de var skapade BARA för att förvirra. Men jag la´ inte ner någon större tid i att läsa, kände bara .......... förvirringen ......!

Att man har olika uppfattningar tycker jag framkom tydligt, men det är ju inte så konstigt, snarare tvärt om. Företag som är "fyrkantiga" är inga bra samarbetspartner. Man skall undvika dem och gynna företag som sköter sig. Det tjänar alla på!
Postat 2010-02-08 18:04Anmäl
Tubbe säger:
Citerat från begesk:
!

Hej Begesk:

Ja det finns en del helgsurfare, när de får tag i en flaska " vind i seglet" så växer deras självförtroende.
Nyligen så var en "helgsurfare" väldigt aktiv med att skicka PM till mig och sen avsluta sitt medlemskap...3 gånger . Men det är svårt att bli förbannad på ett sjukt betende.

Ang Resecentrum gruppen så tipsa jag dem om den dåliga kritiken här på RG genom att skicka ett mail, men de har tydligen valt att inte kommentera. Några dagar senare så skicka jag en förfrågan om en flyg biljett till Köpenhamn/ BKK den 20 feb. Det tog då två dagar innan jag fick ett svar.Således fungerar deras mail.

Priset var i alla fall strax under 14.000 ........med Airoflott ..............om nu någon är sugen

/ R

Postat 2010-02-15 15:12Anmäl
Theelf säger:
Tack Tubbe för dagens skratt. Och bra utredningsarbete!

Airoflott = Humor på hög nivå!

Tycker och Hälsar,

TheElf
Postat 2010-02-15 15:58Anmäl
Daytona säger:
Läste precis om en person här på reseguiden , som fyllt i fel namn när han/hon köpte biljett av Mrjet. Som jag uppfattar det så skulle det kosta 3800 att ändra namnet på biljetten. . . . .
Postat 2010-02-16 06:55Anmäl
Signal99 säger:
Då tråden är KRAFTIGT censurerad så är det omöjligt att kommentera vidare.

Vad är tidigare sagt??

Så jag har förståelse för att sign. Daytona är förvirrad, det är jag med.

Vem vet????
Postat 2010-02-16 14:06Anmäl
Theelf säger:
Jaha - det är säkert iranier som driver Mr Jet också
Postat 2010-02-16 15:39Anmäl
Fler diskussioner:Boka på nätet