1 månads tågluff i europa i April med mig?

22 feb. 2016 18:50
Visningar: 77
Tjena alla där ute!

Jag letar efter någon som vill följa med mig på en tågluff i April som startas med Transylvanien går igenom Prag, Budapest, Berlin, etc. och slutas i Amsterdam!
Tänkte köra interrailkort då jag tror det skulle vara det billigaste alternativet.
Jag tänkte börja plugga till hösten och ska därför göra högskoleprovet den 9e April. Så min plan är att börja med flyg den 10e till ev Bukarest och där startar tågluffen. Har en grovrutt men den går verkligen att ändra på! Tänkte först resa själv så därav har jag redan lite planerat :)
Med mig är det lätt att komma bra överens och jag är varken elak eller snål. Jag älskar folk som är; pratglada, spontana, bjuder på sig själv och som inte är rädd för att träffa nya människor :)
Vad gillar mindre: Snålhet, för mycket bekvämlighet, dramatik, rörigt och rent skitsnack.
Spelar ingen roll om du är tjej, kille eller något annat.

Hoppas det låter lockande!
P.S, Jag är inget kontrollfreak eller dramatisk ;)
22 feb. 2016 21:08
Låter som rena drömmen, om du skulle kunna tänka dig att åka maj?
Jag är en öppen, social, framåt och flexibel glad tjej som funderat länge på tågluff i vårt underskattade Europa, enda problemet är sällskapet. Trots mina unga 19 år är många kompisar låsta vid killar, barn, jobb och annat redan..! Skulle eventuellt kunna komma iväg i mitten/ slutet av april :)
22 feb. 2016 21:51
Låter intressant!! Hur många veckor har du tänkt att vara ute? :) Skulle gärna vilja ta en sväng förbi Paris, Krakow, Berlin, Kroatien, Italien... Ja, det finns nog oändligt många platser att se och uppleva!
3 mars 2016 18:50
Citerat från Juliafelicia:
Låter som rena drömmen, om du skulle kunna tänka dig att åka maj?
Jag är en öppen, social, framåt och flexibel glad tjej som funderat länge på tågluff i vårt underskattade Europa, enda problemet är sällskapet. Trots mina unga 19 år är många kompisar låsta vid killar, barn, jobb och annat redan..! Skulle eventuellt kunna komma iväg i mitten/ slutet av april :)
Tyvärr så börjar jag jobba i början på maj så jag måste tillbaka hem då! För att det inte ska bli stressigt så åker jag den 10e april! Men man kan ju alltid mötas väl där nere om det skulle va så :D
3 mars 2016 18:53
Citerat från Anderslarsson:
Låter intressant!! Hur många veckor har du tänkt att vara ute? :) Skulle gärna vilja ta en sväng förbi Paris, Krakow, Berlin, Kroatien, Italien... Ja, det finns nog oändligt många platser att se och uppleva!
Det blir 24 dagar som jag kan tåga runt :D Italien och Frankrike hade jag inte tänkt mig pga att det är så dyrt med boende/mat etc. Ska plugga i höst så lite måste jag spara ;) tex prag och budapest är suuuuperbilligt och ska vara bkland de bästa ställena i europa!
3 mars 2016 20:29
Hej!

Spännande resplaner du har! Har precis sagt upp mig från mitt jobb och är enormt sugen att hitta på något äventyrligt och annorlunda som kan se till att göra våren lite extra härlig.. Och det är för tillfället få saker som lockar mig mer än att just möta våren nere på kontinenten. Kan visserligen vara lite utav en snålänning stundtals men i övrigt är jag en glad och spontan själ som är öppen för det mesta och inte har något emot att leva lite spartanskt..

Hör jättegärna av dig om du har lust att spåna vidare :)
4 mars 2016 19:23
Hallå hallå!

Jag är också intresserad av att tågluffa i vår/sommar! Har ingen direkt plan, men jag är mest intresserad av den östra delen av Europa. Tycker östsidan verkar sjukt spännande och intressant. :) Och det är ju ett plus att det är lite billigare. Jag ska också göra högskoleprovet så att åka någon dag efter det passar bra!

Hade varit väldigt kul om vi kunde snacka vidare på Facebook? :D
Heter Kajsa Horn där

Ha det bra så länge!
6 mars 2016 17:12
Tjabba tjena! Jag är väldigt intresserad utav att dra iväg på en tågluff i April. Berlin och Amsterdam låter i synnerhet lockande. Jag ska jobba i sommar så det passar sig ypperligt att resa iväg redan nu snart. Som person är jag väldigt social och lättsam med mycket humor, älskar att träffa nytt folk och det finns ingen risk för att bli kylig stämning när man umgås med mig haha! Är ingen översittare som gillar att bestämma utan är väldigt spontan och öppen för andras förslag.

Tror det här kan bli stenkung, finns det någon fb-grupp där man kan prata vidare månne tro? Rebecka Skoglund heter jag där iaf ;).
7 mars 2016 17:42
Citerat från Rebeckas:
Tjabba tjena! Jag är väldigt intresserad utav att dra iväg på en tågluff i April. Berlin och Amsterdam låter i synnerhet lockande. Jag ska jobba i sommar så det passar sig ypperligt att resa iväg redan nu snart. Som person är jag väldigt social och lättsam med mycket humor, älskar att träffa nytt folk och det finns ingen risk för att bli kylig stämning när man umgås med mig haha! Är ingen översittare som gillar att bestämma utan är väldigt spontan och öppen för andras förslag.

Tror det här kan bli stenkung, finns det någon fb-grupp där man kan prata vidare månne tro? Rebecka Skoglund heter jag där iaf ;).
Låter awesome! Har skrivit till dig på fb :D