Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 19 Maj 2012 - Tranås

Vela hit och vela dit.......

Under några år har jag varit så velande i mina resetankar.
Jag vill resa men vet inte var.
Jag har blivit kräsen.
Jag vill få valuta för pengarna.
Jag vill ha upplevelser.
Jag vill ha lata dagar.
Jag vill känna trygghet när jag reser.
Jag vill ha sol och värme.
etc etc......

Jag känner mig ofokuserad och utan mål.

Någon som har samma tankar?
Någon som vill ge mig inspiration?
Dela med andra:    

Kommentarer
Merlin säger:
Du ska definitivt åka till Austarlien, du kommer inte att bli besviken....jag lovar. Kram Merja
Postat 2012-06-05 13:35  Anmäl
368577 säger:
Hej
Res till Kemer i Turkiet där kommer du att få alla dina önskemål uppfyllda.
Postat 2012-05-29 23:09  Anmäl
Frittses säger:
Hej, las Palmas på Gran Kanaria, sol, bad, storstad,rent och snyggt, snabbt och enkelt.
ha det bra
Postat 2012-05-28 09:40  Anmäl
Bila runt i USA får man aldrig nog av.... Det är egentligen det enda som lockar mig och att jag alltid återvänder dit, men allt beror väl lite på vad man har för intressen också
Postat 2012-05-26 13:34  Anmäl
Pinglan70 säger:
Hej! Panama är mitt favorit mål,där finns äventyr med mäktig o frodig djungel med rikt djurliv,indian stammar och sen avkoppling på några av Panamas vackra paradis öar i San Blas.Ligga i en häng matta med en bok och snegla ut över sandöar med palmer och turkos blått vatten.Flyg stol+low budget hostel+fickpengar för buss,inrikes flyg eller båt till San Blas,mat osv. Kul att se vart du hamnar sen....Kram Ingela
Postat 2012-05-21 10:17  Anmäl
Lenaewa säger:
Hej!
Jag känner igen mej precis som du beskriver dina känslor. Jag vill åka mycket men vill uppleva mycket och ha valuta för pengarna. Har rest en hel del men den kommande resan jag ska göra i sept blir nog ett riktigt äventyr. Ska åka till Peru i 23 dagar och bl.a. Gå Inkaleden. Många upplevelser kommer det nog att bli. Jag känner att jag måste passa på att göra dessa fysiska resor medan jag orken att klara av detta kraftprov.
Ha det bra
Postat 2012-05-21 10:12  Anmäl
Tj säger:
Ta en tripp till Belgrad.....relativt billigt,god mat,enkelt att ta sig runt......stan räcker till en helg,dock ej längre.
Åkte dit med wizz air billigt från Göteborg....
Postat 2012-05-21 09:58  Anmäl
Rogge säger:
Hej,

Ja du....smaken är ju...osv. Jag måste ändå säga att Borneo (Sabah) har det mesta att erbjuda, men det förutsätter i och för sig att man gillar naturupplevelser. Du hittar säkert något lämpligt! Ha de!
Postat 2012-05-21 06:13  Anmäl
Gullsing säger:
Vi brukar inte ha svårt för att välja resor. Det blir för vår del i Europa. För vi tycket inte om att resa för långt. Och värme och kultur, som vi gillar, finns ju här. Det har blivit ett flertal gånger till Mallis på somrarna, och Puerto de la Cruz på vintrarna. De båda hör ju till Spanien.
Men de flesta resorna på somrarna har varit till de grekiska öarna. Flest gånger till Kos faktiskt. Vi reser dit nästa vecka för tionde gången. Det blir bad och stad och en massa gamla ruiner överallt.

Ha det allra bäst.

Gilla
Postat 2012-05-19 21:23  Anmäl
Trollebo säger:
Hej
Ett nygammalt resmål är ju Sri Lanka. Där får du allt som övriga Asien bjuder på i ett totalt kaos. Billigt, trevliga människor, många intryck + sol och värme.
Ha det gott
Krippa
Postat 2012-05-19 18:21  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet