Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Onsdag 22 Januari 2003 - Chiang Mai

Trekking i Chiang Mai

Var ett tag sen jag skrev kanner jag. Har ju vart med om en hel del sen sist......vi var i Bangkok i 4 dagar jag maste saga att jag gillar Bangkok...vi hade inte vart i en storstad pa lange sa det var kul att komma till en....Vi tog natt taget fran Bangkok till Chiang Mai,tog 14timmar & kostade 550b (110kr) for 2:a klass med sovplats...Det gick faktiskt himla bra att sova pa taget,dem kom & baddade for en & "sangen" var helt OK.

Chiang Mai ar ju Thailands nast storsta stad och det ar himla billigt dar uppe i norr och KALLT ...kunde bli nerat 10grader sa ta med tjocka trojan om ni ska dit!!!!

Gjorde en 3 dagars trekking,typ 7km fran Chiang Rai....en valdigt jobbig men helt underbar upplevelse!!! Vi var en grupp pa 10 pers.Som alla kom bra overens,mest ungdomar runt 20-arsaldern. Forsta dagen gick vi typ 2 1/2 timme,elefant ridning,val framme i varan by dar vi skulle overnatta lagade vi middag...sweetn'sour kyckling & gronsaker.
Andra dagen blev det att ga till nasta by dar vi skulle overnatta...gick till ett vattenfall dar man kunde ta ett uppfriskande dopp!!! Duscharna i byarna kanske inte ar dem fraschaste sa vi passade pa att ta med shcampoo & tval.....Efter middagen blev det lite festande :)

Sista dagen gick vi typ ingenting,...bamboorafting pa floden,grotta,& ett annat vattenfall som man kunde ga ner i....var tillbax i Chiang Mai pa em.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan