Stöd Ukraina

Polens blogg

Fredag 7 Juli 2006 - Polen

Toppen i Polen

Efter ett par dagar har har vi kommit till ratta och trivs riktigt bra. Stranden verkligen fin och maten SA billig. At en super god middag i gar med adelostfylld kycklingfie och tre olika sallader, klyftpotatis mm. kostade endast 50 kr per portion en ol pa fin restaurang 12kr vatten 7kr. Det blir nog lite svalare vader i dag, skont! Var i Swinijutzie (stavas det sa?) i gar inget som foll oss i smaken, mest trista hus. Bra for man kan ta en prom som de kallar det, en bilfarga, som ar gratis over dit. Tar nog det hallet hem mycket narmare. Tack for restaurang tipset Crista ska kolla det. Vet du nagon annat samhalle i omgivningen som ar vart ett besok? Vi funderar pa Kolobrzeg.
Ha det sa bra i Bulgarien Sofie o Rikard!
Ha det bra alla!
Soliga halsningar Christin o Lars
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Hej, ni har det bra förstår jag. Har varit i Kolobrzeg men kommer inte ihåg hur det var eftersom det var längesedan och vi var runt i nästan hela Polen så jag rör ihop ställena ibland. Där ni är nu ligger i ett naturområde som heter Volin, utanför samhället finns det bufflar om man vill se det. Ett annat namn som dyker upp i min skalle är Kamien Pomorskie kollat i min kartbok och det är markerat som sevärt. Men jag såg en broschyr om Miedzyzdroje på ett hotell som heter Poseidon och ligger nära stranden höger sett från Molon om du har näsan mot havet, äldre hotell före det nyare vid handavtrycken på promenaden. Swinoujscie stavas det förresten(slog upp det). Matstället är en enkel lunchrest. som har öppet 13-18, köket stänger 17.
Ha de så gott så länge så får vi höra mer av er hoppas jag.
Postat 2006-07-07 18:13  Anmäl
Mokazina säger:
En plats i Polens kustband jag gillar är Sopot var är ni?
Jeanette
Postat 2006-07-07 14:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma
17 år sedan
Nastan slut.
17 år sedan
Molnigt
17 år sedan
Solen fortsatter att skina
17 år sedan
Utflykt
17 år sedan