Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Fredag 13 Oktober 2006 - Spanien

Stabilisering

Ska kort avsluta det jag tidigare inte riktigt satte pungt för. Det jag beskrev som nästa mardsömsvecka var följande...Jag fick snabbt ett nytt jobb, detta på en indisk restaurang. Denna gång var det andra saker som kom att ställa till det för mig. Människorna var mycket snälla men jag hade ingen aning om arbetstider och arbetsdagar. När jag efter 13 raka arbetsdagar fortfarnade inte fått vara ledig fick det vara nog. Att arbeta varje dag går väl ett tag men i mitt fall var jag tvungen att arbeta utan rast mellan 13-23.30...lovar att det var knäckande....

Jag avslutar det stycket nu och hoppar till nutid. Jag har när jag skriver detta varit på ön i över en månad. Fortfarande är mycket osäkert i mitt liv men inte i samma grad som för bara någon vecka sen. Jag har numera skaffat mig en egen lägenhet så jag har en egen säng att sova i...gör väldigt mycket för tryggheten vill jag lova. Jag har även skaffat mig ett tredje jobb jag börjar på kommande måndag. Denna gång av helt annan art än tidigare. Ska arbeta som personlig assistent, med svensk lön, arbetstider och kontrakt! känns underbart att kunna veta precis vad som gäller måste jag säga. Ska arbeta under 6 veckor som ersättare och sedan avslutar jag detta arbete....sedan hoppas jag att jag hinner njuta av åtminstone några dagar av den tid jag spenderat här!
En sak har jag dock bestämt mig för..Teneriffa var aldrig ett resmål för mig så jag åker hem innan året är slut och tar därefter steget mot mer icke turistiska platser med mer rikedom i historia, natur och kultur.
Har 2 huvudspår på Nordirland och Färöarna...men det hör framtiden till..nu ska jag hoppas på ett bättre liv under mina 2 avslutande månader i strand och nattlivets Teneriffa!
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
Vilket öde! Jag har precis plöjt igenom din blogg sen du kom till Teneriffa. Jag har tidigare läst en del av det du skrev från Island också. Skönt att det är lite bättre nu i alla fall! Vad tufft av dej att ge dej iväg på det viset! Jag håller tummarna för att det går bra för dej och väntar med spänning på att få läsa mer om dina äventyr!
Ha det gott!
/Lotta
Postat 2006-10-14 12:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet