Stöd Ukraina

Kabas blogg

Onsdag 13 Februari 2008 - Negombo

Sri Lanka 2008

Ett skarpt vitt sken bländade mig och strax efter kom en skarp knall med en tryckvåg så jag nästan lyftes ur stolen och det slog lock för öronen. Det började stänka något vått i mitt ansikte och när jag drog med baksidan av handen mot kinden blev den alldeles röd...

Jag tog mig in på mitt rum och la mig i sängen och snart hade jag somnat in...

Utanför fortsatte de vita skenen och de skarpa knallarna. Det var dock inte det tamilska tigrarna som höll på med att spränga oss utan det var ett utav de häftigaste åskväder jag har upplevt som pågick utanför. De röda stänken var när det häftiga regnet piskade upp den röda lerjorden på marken.

Ja, några stridigheter har vi inte upplevt, utan allt är lika lugnt och behagligt som vanligt här i Negombo. De flesta är förhoppningsfulla att kriget ska vara slut inom de närmaste månaderna. Det finns en stark framtidstro och många investeringar görs. Nya affärer och fastigheter byggs. Men visst det går trögt för många för tillfället. Det är inte fullt fart på turismen, även om många hotell är nästan fullbokade.

Vi bor ju på mitt vanliga ställe Canal View guesthouse. Det är ett hemtrevligt och vackert ställe. "Egen" pool gör att men kan ta ett dopp när man önskar. Några gånger i veckan hyrs den ut till skolor och Röda Korset, som erbjuder gratis simundervisning för barnen. Men det behövs fler gäster för att det ska kunna utvecklas ännu mer. Du som vill åka hit kontakta mig, så kan jag ordna ett bra pris på "Bed and Breakfast". Jag kommer att återkomma med mer detaljer senare.

Inbjudningarna har haglat över oss så vi har ett nästan fullt schema den närmaste veckan. Imorgon till våra "gamla" vänner i Marawila, till helgen åker vi till Shani med familj och i nästa vecka hoppas vi på att göra en tvådagars tur till Galle och besöka "Tsunami" familjerna.

Efter att ha varit ganska svalt de första dagarna är det nu riktigt hett på dagen, så det gäller att ta det försiktigt med solen. Några rosa fläckar har börjat dyka upp men annars har jag klarat mig bra. Tyvärr har Bill fått någon allergisk reaktion av några myggbett på benen, men vi gjorde ett besök hos Dr. Ranjan, så han skrev ut lite medicin till honom.

Det är ju mycket mer som har hänt med jag får ta det senare.
Vi har det dock kanon och trivs här förträffligt.
Hoppas ni också har det bra.
Hör gärna av Er om det har hänt något roligt eller om ni har frågor.

Take care,
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Teplantage
12 år sedan
30
13 år sedan
Resebilagor...
13 år sedan
Bra och billigt boende
14 år sedan
HÄRLIGT ATT VARA TILLBAKA
14 år sedan