Stöd Ukraina

Fredriiks blogg

Lördag 17 Juli 2010 - Nungwi

Spadag

Den här morgonen tog vi sovmorgon.
Jag brukar gå upp och promenera på stranden men ville sova lite längre. 
När vi vaknade gick vi och åt av frukostbuffén och sen tog vi en promenad längst stranden. Längre upp på stranden finns ett center för omhändertagande av sköldpaddor. De får in sköldpaddor från fiskare som fått dem i sina nät mot betalning. Sköldpaddorna tas om hand tills de blir ca. Två år och släpps sedan ut. Vi fick mata en 25 årig jättesköldis och klappa de små. Trevligt ställe!

Vi gick sedan tillbaka och la oss vid poolen en stund. Närmare lunchtid så tog vi oss en drink i poolbaren och hängde med gummidelfinen. 

Vi kände oss lite stela efter snorklingen dagen innan så vi beställde en massage. Jag somnade under massagen vilket personalen tyckte var väldigt roligt. Man tycker att det borde hända en del personer. Eller?

Till kvällen hade vi bokat en sunset Cruise med snorkling. Det var vi och ett par från Frankrike. Vi hade en helmysig kväll på segelbåten i solnedgången med sjungande sjömän och trevligt sällskap. 
Senare på kvällen firade vi en vecka som gifta med en flaska skumpa och en middag på Langi Langi. 
Restaurangen där de bara serverar öl men man är välkommen att ta med sig sin egen dricka. Bra idé!

Mitt i maten så stängdes strömmen av som varje kväll här på Zanzibar men vi hade levande ljus och maten var redan på bordet så det gick bra ändå. 

På en strand längre bort har de varje lördag en stor fest som vi tänkte gå till men efter maten var vi för trötta och gick hem.
Dela med andra:    

Kommentarer
Oldabe säger:
Sitter hemma i SWE just nu. Tittar efter hotel för en resa i slutet av månaden och blev lite fundersam över vilket ni bor på, du kanske har lust att avslöja det? Eller ev kan rekomendera ett, då hälst "all inclusive"
Postat 2010-07-18 21:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dar es-Salaam
13 år sedan
Båtsafari
13 år sedan
Game drive dag 2
13 år sedan
Game drive II
13 år sedan
Selous game drive
13 år sedan