Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Slut på äventyret!

Nu står det helt klart att det blir hemfärd i morgon. Efter att ha gjort ett antal besök och haft en del mailkonversation med konsulatet här i Cartagena så fick jag idag vid tretiden på fredag eftermiddag mitt provisoriska pass så att jag kan åka hem i morgon. Inbokad på ett flyg klockan 09.24 i morgon till Bogota. Sedan vidare till Madrid och Helsingfors innan jag slutligen landar på Arlanda 16.10 på söndag. Lång resa med flera stopp, men det var vad jag fick tag i då USA inte godkänner våra provisoriska pass. Visserligen skulle jag bara vara i transithallar, men flygbolagen sätter stopp ändå.

Var som sagt och hämtade mitt provisoriska på eftermiddagen och naturligtvis så kostade det. Men det är ganska hutlöst att ta 5 gånger så mycket för ett provisoriskt pass gentemot ett normalpass som bara kostar 400 spänn. 166 dollar kostade det här och det är nästan 5 gånger. Nästa gång jag gör en långtur så tar jag med två pass och 2 bankkort. Normalt så har jag alltid två bankkort med mig, men i år så hittade jag inte mitt andra.

Förhoppningsvis så blir det inget strul med att resa med det här provisoriska dokumentet, men man vet aldrig. Kan ju finnas en del passkontrollanter som inte känner till dem?

Tidigt upp i morgon. Har beställt en bulle till 06.30 så det blir en tidig kväll.

God natt/ Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Ja våra svenska myndigheter är inte så pigga på det, men om man har en bra förklaring om varför så kan man få det. Har haft dubbla pass på två av mina resor.
Postat 2023-11-04 17:13  Anmäl
Marita59 säger:
Förresten kan man ha 2 pass
Postat 2023-11-04 16:23  Anmäl
Marita59 säger:
Hoppas det flyter på nu
Postat 2023-11-04 16:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan