Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 5 Maj 2012 - Highway 1

Pacific Coast Highway 1 och Malibu Pier

Copyright © Bejjan888™

Vi checkade ut från hotellet i San Simeon och åkte tillbaka till stranden med alla Elephant Seals för att fota lite, eftersom det var alldeles för mörkt dagen innan. Det första vi får se var ekorrar, bland annat en hona med två små bäbis-ekorrar, guuud vad söta de var. Nere på stranden låg i alla fall alla Elephant Seals och latade sig, en del skvätte lite sand över sig medan andra kliade sig lite. Nu på förmiddagen "pratade" de inte lika mycket som de gjorde dagen innan, när det var på väg att bli mörkt.

Vi fortsatte sedan söderut längs Pacific Coast Highway 1, mot Los Angeles. När man kom in i större städer längs vägen, var det dåligt skyltat om var Pacific Coast Highway 1 tog vägen, vilket gjorde att vi tappade bort oss några gånger och snurrade runt lite extra - återigen dåligt skyltat! Nåväl, vi tog oss ner till Oxnard och jag höll lite extra utkik efter "the Hammer" (Ernie Orosco), en ökänd polis i området som när han väl stannat dig för ett trafikbrott så får du böter oavsett vilken ursäkt du har. Men jag såg inte till en enda polis i Oxnard. Vi fortsatte en bit till längs Pacific Coast Highway 1 och kom fram till Malibu Beach och Malibu Pier. Ärligt talat trodde jag att piren skulle vara större än den var. Nåväl "been there, done that..."

Vi satte oss i bilen och körde den lilla biten som var kvar till Los Angeles. Väl framme i Los Angeles checkade vi in på vårat boende och gick till en närliggande restaurang och åt middag. Vi varken hann eller orkade göra något mer denna dag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
51 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
51 veckor sedan
En gråmulen dag
51 veckor sedan
Shkodër och Krujë
51 veckor sedan
Slapp dag... igen
51 veckor sedan