Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Torsdag 1 Januari 2009 - Helsingborg

Nyårsfirande.

Vi blev bjudna på en fantastisk fest hos våra goda vänner på Råå. (Man säger på Råå) Det är en del av Helsingborg, men eftersom vi bor på Stattena och Råå ligger söderöver, ligger det ett tag från oss. De andra, som också var medbjudna, hämtade oss med sin bil, så vi fick skjuts hela vägen i stället för att ta bussen.

När vi kom fram blev det välkomstskumpa, förrätt med skumpa och sen kalkon med massor av tillbehör och rödvin. Så blev det dessert, cognacindränkta päron och fikon med glass och vispgrädde. Till det fick vi Grådask. Så småningom efter kaffe med likör eller wisky gick vi ut och skålade i champagne och värden avlossade ett par raketer.

http://www.reseguiden.se/minsida/gullsing/filmer/1696

Jag mår alldeles utmärkt i dag, ingen baksmälla, för jag är lite försiktig med alkoholintaget, som tur är. Vi tog taxi hem och när vi kom hem, var klockan två. Jag släckte tre, sen sov vi rätt länge och har tagit en middagslur också. Blir varje nyår så här, så är det nog i alla fall tur, att den inträffar bara en gång om året. Inget klagande för min del.

Just nu har dagen gått över till dagen efter Nyårsdagen. Så det är dags igen att sova.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet