Stöd Ukraina

Reseekonomens blogg

Tisdag 19 Februari 2013 - New York

New Yorks bästa shopping!

Om du låter ditt shoppingbegär bestämma över dig när du är i New York är din reskassa slut innan du hinner säga Macy´s. Som tur är finns det gott om ställen att fynda på. Nedan finner du några av mina favoriter!

Shoe Mania
Erbjuder utförsäljning av märkesskor till riktigt bra priser. Utbudet innefattar i stort sett alla typer av skomodeller och ett bra urval av märken. Butiken är rörig men personalen hjälper gärna till att finna vad du letar efter. De riktiga klippen finner du i källaren om du har tur. Här säljs off-season modeller ut löjligt billigt. Jag köpte mig ett par vinterskor mitt i sommaren till 70% rabatt! Det ligger fyra butiker runt om i stan men jag har endast besökt den vid Union Square.

853 Broadway (mellan 14th och 13th Street)

Jack´s 99 Cent store
Om du inte har tröttnat på shoppingen och fortfarande har några dollar over ska du ta dig till Jack´s. Här kostar en stor del av sortimentet endast 99 cent och man kan fynda allt från strumpor till mat och hushållsprodukter. Kul att utforska sortimentet i detta Ullared i minformat.

Vill du ha fler shoppingtips från New York? Klicka på länken nedan:

http://www.forex.se/sv/Reseekonomen/Varlden/Nordamerika/USA/Data-Artiklar/New-Yo...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet