Stöd Ukraina

Jugges blogg

Måndag 28 Maj 2007

Landsman, ont i foten och trevliga aterseenden

En dag pa hotell gjorde mig gott. Jag har ingen lust att sluta min vandring som en sur och tvar en. Vadret var mycket battre idag an gardagens blomspruteregn. Gick mina 25 km idag men i morgon ar det bara 19 och sedan endast 4. Det rekommenderas att man inte anlander till Santiago pa eftermiddagen utan tar nattvila strax innan och vandrar i triumf in i Santiago de Compostela pa morgonen.

Folk fran Sverige ar det daligt med. Har hort om en tjej fran Goteborg men inte traffat henne. I forrgar horde jag svenska talas pa harbarget i Portomarin men det var morkt och jag lag i sovsacken. Ett nast intill helt omojligt och hogst impopulart uppdrag att leta ratt pa landsman da. Pa morgonen var de som bortblasta. Tre finnar, fyra norskar och ett gang danskar ar de skandinaver jag traffat. Men vi ar ju inte sa katolska av oss.

Foten ar bra men pa Caminon har man alltid ont nagonstans(om inte annat har man huvudbry sa det racker och blir over). Svullnaden har gatt ner men jag har ont i vanterfoten. Hoppas det inte blir varre sa jag kan, som planerat, fortsatta till Finisterre, The end of the World.

Traffade idag pa min baskiske van Juanma. Vi har inte setts pa nara nog tva veckor. Han har mer brattom en jag till Santiago, men jag hoppas han ar kvar nar jag vandrar in pa torsdag.

Ps. Jag har inte hemlangtan egentligen, men jag skulle garna vara i Santiago just nu. Nar man ar sa nara efter sa lang tid gar man egentligen bara och vantar. Jag kanner igen symtomen fran tidigare resor.

Pss. Ska nagon som rakar lasa det pa Sweden Rock Festival??????

Na, laggdags....
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
Själv önskar jag att du hade haft längre kvar! ;-) Det är så kul att läsa om din vandring!
Postat 2007-05-28 22:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skidor - Österrike
15 år sedan
New York
16 år sedan
2008
16 år sedan
Snart hemma
17 år sedan
Framme
17 år sedan