Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Fredag 26 December 2008 - Koh Lanta

Julen är förbi och vi är glada för att juldagen nu har blivit annan dagen....

Igår var en tuff dag. Det kändes på hela Lanta att julafton blev sen och kanske en o annan snaps för mkt för de flesta.
Det var allsång vid bordet, dans kring granen och det var dans i baren.....lite senare på kvällen.
Livat värre.
Vi körde lite Robinson, lag syd mot lag nord...fast i sång. Det spårade väl ur en del ju längre in på kvällen vi kom men kul var det.
Juldagen var väldigt tung och det kändes faktiskt som om alla vi stötte på den dagen kände likadant....och det berodde säkert på all mat vi åt på julafton (Yeah right)!

Det började med en jullunch med kokt potatis, ägghalvor, räkor, knäcke, ost, snaps och en massa annat gott. Lite volley efter det och sedan en promenix för att köpa till lite små julklappar.
Kl 17 kom alla övriga gäster (De som inte bor här på slow down) och då blev vi runt 60 personer.
Glögg, pepparkakor och gott o blandat serverades innan vi slog oss ner och fick in thaibuffé, öl, snaps osv....
Sånghäfterna användes flitigt denna dag och vi lärde oss en o annan snapsvisa!
Armen i vinkel är en jag kommer ihåg och den måste vi sjungit väldigt många gånger.....
Nej, nu är det faktiskt lite sol så jag vill ut en runda o sola...det har inte varit så mkt som sista dagarna men det är faktiskt väldigt skönt.....för då känner man inte att man ska gå ut och visa sig. Det är mer ok att sitta här hemma då. Nu funkar förresten internet här hemma så det är ju lättare att sitta här nu o skriva.
Förresten, den har hänt något med min kind.....ser ut som om jag fått en rejäl smocka på vänstersidan. Svullen som bara den och sedan är det ett litet rött märke....tänk om det börjar krypa ur små kryp där om ett tag.........fy vad äckligt. Tror Ni jag sett för mkt film eller kan det ligga nåt i det jag skriver?
Allvarligt, jag ser inte klok ut!
Jag kan tänka mig att sticka in en nål för att kolla....men Marcus sa att jag skulle låta bli. Han tycker jag är lite väl pillig ibland o tycker jag ska vänta o se. Tror Ni han skulle vänta om han trodde det skulle börja krypa ut saker från hans kind?????

Tror inte det!
Nu hör jag lillkillen grina....inte ovanligt men jag behöver kolla vad det är!

Kram på Er så hörs vi snart igen!
Dela med andra:    

Kommentarer
Joelsson säger:
Stick in nålen bara!! HEJA!!! (Jessica)
Postat 2008-12-29 20:05  Anmäl
Maskbebis säger:
Hej! Om kinden fortfarande är röd o svullen rekomenerar jag ett besök hos Dr. Saladin (tror det var så hon heter). Hon har en liten mottagning borta vid Bajen pizzeria. De jag känner som bor på Lanta och har behövt läkarvård har gått till henne och de tycker att hon är bra. /Anna
Postat 2008-12-28 23:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet