Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Måndag 11 April 2016 - Byron Bay

Jesus i överflöd

Så är jag framme i Byron Bay.
Vädret har blivit stabilare med sol men lite bakom moln, vilket är tur för jag har på de typ 2 riktiga soldagarna nästan bränt mig fast jag använder solskyddsfaktor 50!!!!!

Här är det ingen öde strand men eftersom hela Australiens östkust verkar vara en sandstrand så är inte någon trängsel ändå.

Vad gäller Jesus så syftar jag på att nu börjar de flesta killar/män se ut som Jesus..gammal som ung!
Långt lockigt hår, mittbena och håret trär man in bakom öronen samt ser misstänkt anorektiska ut!
Nästan så man kan höra hur någon stackare beklagar sig för: "I had get up before 12 today man, do you know how painful that is for my free spirit?"

Är väl en liten överdrift men här verkar surfarna komma fram i klasar.
Det är ju söndag när jag anländer och då verkar Australiensarna tycka att bada är rätt kul så jag måste snurra 4 varv innan jag hittar en parkering i närheten av hotellet som ligger typ 50m från havet!
Darth Vader har väl aldrig vart så besviken på mig så jag är rädd att gps ska gå upp i ett röd moln från hans lasersvärd...haha!

Full fart överallt med en massa restauranger, affärer och en o annan pub så en bira fick det bli minsann!

Eftersom det faktiskt finns rätt mycket folk på stranden så har de även lifeguards. Det är konstant vågor och inte så sällan starka underströmmar vilket man känner inte är att leka med.

Såg ju några lifeguards på Bondi Beach också men sen har det vart lugnt tills nu, de verkar ha stenkoll och blåser i visselpipa för at se till att badarna inte kommer för nära surfarna. Det finns skyltar på stranden var man får bada för att inte riskera bli påkörd av en surfingbräda!

Äter på en lokalresturang som har mycket seafood och får serverat en härlig pasta linguine med musslor, räkor, bläckfisk och whitling.

Imorgon blir det nog tidig jogging på beachen...finns ju några kilometer att röra sig på...

Hej hopp o ha det bra/Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet