Stöd Ukraina

Az81s blogg

Söndag 5 Juli 2009 - Notodden

jazzfestivalen i Kongsberg

Igår var jag på jazzen som dom kallar det här. Det var en upplevelse. Kom dit vid ca 14.30 tiden då var det strålande sol och ca 31 grader. Träffade en vän på stationen och vi gick till ett av öltälten och tittade på en gratis konsert. Den var ruggit bra. Helt i i min stil. Massor av folk och bra stämmning.

Jag drack vatten då det var så himla varmt. Vattnet var svin dyrt milt sagt 35 kr för 0,3 l.

Sedan åkte vi hem till min väns tante och onkel och var där med nästan halva släkten. Det hade då börjat mulna på och sedan kom regnet och framför allt åskan.

Det var inget vi egentligen tog större notis på utan vi satt under taket på altanen och vi grillade lite och hade det trevlig. Vi spelade lite kubb när det hade slutat regna. Och sedan hade några vattenkrig. Inte jag dock, jag hade som ursäkt att jag inte hade några ombyteskläder med mig.

Efter det var det tid att dra ned på byn igen. Där vi på nytt gick på en gratiskonsert och satt och pratade. Sedan drog vi på något annat uteställe där vi var tills dom stängde. Här vill jag nämna att det är massor av år sedan jag var på ett ställe tills dom stängde men nu var jag det. Det var faktiskt ganska kul.

Men nu till det som irriterade mig mest med denna kväll. När jag skulle ta bussen hem stod jag på hållplatsen i god tid. Klockan gick och passerade tiden då bussen skulle varit där, helt förstårligt att bussen var försenad med tanke med allt folk. Så när den väl kom ca 30-40 min för senad fick jag inte åka med. Den bara körde förbi och chuffören vinkade. Visst bussen var nästan helt full men jag kunde ju ha stått den biten som var hem , men nej. Så jag fick vänta på nästa buss som även den var försenad.( då hade jag stått på den dumma hållplatsen i nästan 1,5 timmmar) Men denna buss fick jag åka med.Och när vi åkte en bra bit meddelar chuffören att vi måste vända och köra runt då det hade inträffat en trafikolycka. Så vi vände och körde tillbaka i stort sätt hela den bit vi redan kört. Så när jag äntligen kom hem hade det redan ljusnat och klockan var nästan 6.

Men det var kanske det som gör att man kommer att minnas jazzen lite mer än en vanlig lördag.

Nu är det bara att vänta på blues festivalen den 30 juli till 2 augusti. Får se om den blir lika dramatisk för mig detta år som förra.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedags resan 2015
9 år sedan
hemma igen
12 år sedan
då var man hemma igen
14 år sedan
nästan farligt att titta på
14 år sedan
tunisienresan
14 år sedan